۶ فروردین ۱۳۹۶، ۹:۱۸
کد خبر: 82473968
T T
۰ نفر
بازديد 316 هزار نفر از جاذبه هاي گردشگري كردستان/ورود 1069 گردشگر خارجي

سنندج- ايرنا- مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كردستان گفت: از ابتداي تعطيلات نوروز 96 تا چهارم فروردين بيش از 316 نفر از جاذبه هاي تاريخي، طبيعي، فرهنگي و روستاهاي گردشگري استان بازديد كردند.

سيد محسن علوي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در اين مدت 114 هزار و 565 نفر در مراكز اقامتي شامل هتل ها، مهمانپذيرها، خانه مسافر، كمپ هاي موقت، مدارس استان و مراكز اقامتي ادارات دولتي اسكان داده شده اند.
علوي اضافه كرد: اقلام تبليغاتي و اطلاع رساني لازم شامل نقشه، بروشور، كتابچه راهنماي گردشگري در تمامي مبادي ورودي شهرها، موزه هاي استان، ستادهاي خدمات سفر و مراكز اقامتي توزيع شده و به گردشگران نوروزي ارائه مي شود.
وي همچنين به فعاليت مستمر اكيپ هاي نظارتي در ايام تعطيلات نوروز 96 اشاره كرد و گفت: از ابتداي تعطيلات نوروز تاكنون بيش از يك هزار و 900 مورد بازديد از مراكز و تاسيسات خدمات رسان به گردشگران نوروزي صورت گرفته و طي اين بازديدها 159 مورد تذكر، 83 مورد تشويقي و 2 مورد اخطار صادر شده است.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كردستان با اشاره به ورود گردشگران خارجي از مرز رسمي باشماق مريوان افزود: در راستاي رفاه حال اين گردشگران مركز اطلاع رساني گردشگري در اين مرز راه اندازي شده و آماده ارائه خدمات به گردشگران خارجي مي باشد.
علوي اظهار كرد: تعداد گردشگران خارجي وارد شده از مرز رسمي باشماق از ابتداي تعطيلات نوروز تا چهارم فروردين نيز شامل يك هزار و 69 نفر بوده است.
وي ضمن قدرداني از تمامي كساني كه به گردشگران نوروزي خدمات رساني مي كنند، گفت: كردستان با وجود جاذبه هاي متنوع طبيعي، تاريخي، تجاري، فرهنگي و مردمي مهمان نواز، اين ديار را به يكي از مقاصد گردشگران داخلي و خارجي تبديل كرده و با اين تلاش گسترده و خدمات رساني كه به گردشگران نوروزي در استان طي اين ايام، توسط مسئولان و مردم در حال انجام است.
استان كردستان داراي يك هزار و 519 اثر تاريخي شناسايي شده شامل آثار باستاني، غارهاي طبيعي، درختان كهنسال، ميراث منقول، قنات و مكان هاي طبيعي است و هم اكنون 828 مور از اين تعداد شامل 763 اثر، هشت مورد ميراث طبيعي، 49 مورد ميراث معنوي و هشت مورد ميراث منقول است.
نوروز سال 1395 در مجموع بيش از 400 هزار گردشگر از مناطق مختلف كردستان بازديد كرده بودند.
3034/6108
**خبرنگار: حسن حسين زاده /** انتشار دهنده: اميد بهمني

سرخط اخبار استان‌ها