۱۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۲۷
کد خبر: 82448910
T T
۰ نفر
اكيپ هاي نظارت بر اماكن اقامتي در كردستان تشكيل مي شود

سنندج- ايرنا- مسئول روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كردستان گفت: اكيپ هاي نظارت بر اماكن اقامتي و گردشگري ويژه ايام تعطيلات عيد نوروز در استان تشكيل مي شود.

تيمور خالدي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين اكيپ ها در مركز استان و در شهرستان هاي مختلف استان تشكيل مي شود و اماكن اقامتي و گردشگري را مورد بررسي قرار مي شدند.
وي اضافه كرد: علاوه بر اين اكيپ هاي نظارتي، كارشناسان اين اداره كل در مركز استان و شهرستان هاي مختلف اكيپ هاي مشتركي را با ساير ارگان ها از جمله بهداشت و درمان و تعزيرات حكومتي برگزار مي كند.
وي اظهار كرد: تاكنون جلسات متعددي با ارگان هاي مختلف در خصوص هماهنگي هاي لازم براي تشكيل اين اكيپ هاي نظارتي برگزار شده است.
به گفته خالدي اين اكيپ ها علاوه بر اماكن اقامتي و گردشگري خصوصي و دولتي بر فعاليت مراكز اسكان فرهنگيان، كمپ هاي اقامتي و خانه هاي مسافر نيز نظارت مي كنند.
وي با اشاره به آماده سازي مراكز گردشگري استان براي استقبال از مهمانان نوروزي استان گفت: ميراث فرهنگي براي راهنمايي مسافران و گردشگران در اين ايام نقشه هاي راهنمايي، پروشور و كاتالوگ معرفي اماكن گردشگري استان را براي توزيع بين مسافران در ورودي شهرهاي استان چاپ كرده است.
استان كردستان به دليل داشتن جاذبه هاي گردشگري در ايام تعطيلات عيدنوروز يكي از مقصدهاي گردشگران و مسافران نوروزي بوده و هر ساله شمار زيادي از گردشگران داخلي و خارجي به اين استان سفر مي كنند.
استان كردستان داراي يك هزار و 519 اثر تاريخي شناسايي شده شامل آثار باستاني، غارهاي طبيعي، درختان كهنسال، ميراث منقول، قنات و مكان هاي طبيعي است و هم اكنون 828 مورد از اين تعداد شامل 763 اثر، هشت مورد ميراث طبيعي، 49 مورد ميراث معنوي و هشت مورد ميراث منقول است.
در استان كردستان 32 باب هتل و 22 مهمانپذير فعال است.
3020/6108
**خبرنگار: عبدالله رحماني/**انتشاردهنده: اميد بهمني

سرخط اخبار استان‌ها