۲۴ مرداد ۱۳۹۸، ۲۲:۳۵
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 83438835
T T
۰ نفر
ترامپ با ستایش از رئیس جمهوری چین، خواستار حل بحران هنگ کنگ  شد

تهران- ایرنا- دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در حالی که وزارت خارجه چین دولت او را به دست داشتن در بحران هنگ کنگ متهم کرده است، روز پنجشنبه در پیامی از همتای چینی خود خواست که این بحران را حل کند.

ترامپ در پیامی توییتری نوشت: من شک ندارم اگر «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین، حضوری به میان معترضان هنگ کنگی برود و با آنان به گفت وگو بپردازد، مسلماً اعتراضات هنگ کنگ به پایان خواهد رسید.

ترامپ افزود: من بخوبی رئیس جمهوری چین را می شناسم و می دانم که وی یک رهبر بزرگ است که احترام مردمانش را بسیار دوست دارد. او مردی خوب اما در تجارت، سخت است.

به نوشته رئیس جمهوری آمریکا، من مطمئن هستم که اگر رئیس جمهور چین بخواهد، می تواند مشکلات اخیر اعتراضات هنگ کنگ را حل کند.

ترامپ در حالی مسأله پایان بخشیدن به اعتراضات هنگ کنگ را مطرح می کند که دفتر کمیسیونر وزارت امور خارجه چین در هنگ‌کنگ امروز (پنج‌شنبه) آمریکا را به دست داشتن در فعالیت‌های جنایتکارانه ضد چینی در هنگ‌کنگ متهم کرد.

این اتهام در حقیقت، پاسخی است به بیانیه اخیر کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا که در آن، این کمیته از پکن خواسته بود تا سرکوب راهپیمایی‌ها در هنگ‌کنگ را متوقف کند.

دفتر کمیسیونر وزارت امور خارجه چین در هنگ‌کنگ در بیانیه‌ای گفت: سیاست‌های آمریکا حقایق را تحریف کرده و به صورت کورکورانه‌، معیار دوگانه را دنبال می‌کند. آمریکایی ها با عناصر جنایتکار افراطی، تبانی کرده و به صورت دیوانه وار در فعالیت‌های جنایتکارانه ضد چینی در هنگ‌کنگ دست  دارند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha