۱۵ مرداد ۱۳۹۸، ۲۱:۴۸
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 83428151
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عجین شدن فضای علمی و ایمانی درهای بسته را باز می‌کند

قزوین - ایرنا - عجین شدن فضای علمی با معرفت و ایمان موجب گشوده شدن درهای بسته علمی می‌شود که یکی از راهکارهای رسیدن به این مرحله، وحدت حوزه و دانشگاه است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین و امام جمعه شهر قزوین روز سه شنبه در دیدار مدیران و کارکنان جهاد دانشگاهی استان قزوین که به مناسبت روز تأسیس این نهاد برگزار شد، افزود:ارتباط علم و دانش با معرفت و ایمان ضروری است و در این راستا باید ارتباط حوزه و فضاهای علمی و دانشگاهی تقویت شود.
وی تقوا را یکی از مشهورترین واژه‌های قرآنی معرفی کرد که مهجور و مظلوم مانده است و افزود: تقوا، عقل را دانا و اراده را توانا می‌کند و از این نظر در عرصه‌های علمی و دانشگاهی بسیار لازم و ضروری است.
آیت‌الله عابدینی به عظمت شخصیتی و علمی برخی از بزرگان و عالمان دینی، از جمله شیخ انصاری اشاره کرد و با بیان اینکه تقوا هر در بسته‌ای را می‌گشاید، یادآور شد: عبادت که خاستگاه تقواست بسیار مورد توجه علما و بزرگان دینی قرار داشت و هر جا که در مسأله علمی به بن‌بست می‌رسیدند، به عبادت روی می‌آوردند و نتیجه می‌گرفتند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: تقوا صرفاً مختص فضاهای دینی نیست و همه باید تلاش کنیم تا ارتباط تقوا را با فضاهای علمی و دانشگاهی تقویت کنیم.
وی به مناسبت روز تأسیس این نهاد با بیان اینکه جهاد دانشگاهی کانون امید است، اظهار داشت: همواره از جهاد دانشگاهی خبرهای خوب و امیدوار کننده در حوزه علمی می‌شنویم و این مهم بسیار امیدوار کننده است.
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب نیز اشاره کرد و گفت: رهبر حکیم انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ گام دوم انقلاب به تبیین دستاوردهای شگرف چهار دهه‌ گذشته پرداختند و جهاد دانشگاهی در تحقق این دستاوردها گام‌های اساسی برداشته است.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین مهارت‌افزایی را یکی از رویکردهای خوب در جهاد دانشگاهی برشمرد و تأکید کرد: مهارت شغلی و رونق تولید ارتباط بسیار زیادی با یکدیگر دارند و هر چه در عرصه مهارت افزایی سرمایه‌گذاری کنیم برای تقویت رونق تولید و ارتقای کیفی محصولات مؤثر خواهد بود.
۶۱۰۱

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha