۱۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۲۲
کد خبرنگار: 945
کد خبر: 83425742
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مسابقات کشوری تکواندو در تبریز ۹۰۰ میهمان داشت

۱۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۲۲
کد خبر: 83425742
مسابقات کشوری تکواندو در تبریز ۹۰۰ میهمان داشت

تبریز - ایرنا - رییس هیات تکواندو آذربایجان‌شرقی با اشاره به قهرمانی استان در مسابقات کشوری تکواندو در تبریز بعد از ۴۰ سال گفت: استان در این مسابقات میزبان ۹۰۰ ورزشکار، مربی و عوامل دیگر از سراسر ایران بود.

جعفر رنجبرپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مرکز تبریز اظهار اشت: مسابقات قهرمانی تکواندو جوانان و بزرگسالان کشور بعد از ۲۵ سال به میزبانی تبریز برگزار شد که با قهرمانی تکواندوکاران استان به خاتمه رسید.

وی با اشاره به اینکه مسابقات قرآنی نیز به عنوان مسابقات جنبی فرهنگی در این دوره از مسابقات برگزار شد، گفت: از بین ۱۵ شرکت کننده در رشته روخوانی و ترتیل قرآن تیم‌های اردبیل، قم و آذربایجان‌شرقی به ترتیب اول تا سوم شدند.

رنجبرپور افزود: در بخش بانوان نیز قاریان ورزشکار آذربایجان‌شرقی، خراسان‌رضوی اول و دوم و تیم های ایلام و مرکزی به صورت مشترک سوم شدند.  

رنجبرپور گفت: همچنین پویش  «نفس قهرمان» نیز برای اهدای عضو قهرمانانی که علاقه‌مند به اهدای عضو بودند در حاشیه این مسابقات برگزار شد.

به گزارش ایرنا، تجلیل از بنیانگذار تکواندوی ایران استاد کاظم رضایی و بنیانگذاران تکواندوی آذربایجان‌شرقی استاد پوراصل و محمدی از دیگر بخش های جنبی مسابقات تکواندوی قهرمانی کشور در تبریز بود.

رنجبرپور با اشاره به اینکه از حدود ۹۰۰ تکواندوکار، مربی و داور در این مسابقات میزبانی شد، افزود: ۳۴۸ ورزشکار در بخش مردان در قالب ۳۳ تیم از ۳۱ استان و ۳۳۳ ورزشکار زن در قالب ۳۰ تیم از ۳۰ استان شرکت داشتند که با قهرمانی آذربایجان‌شرقی در بخش مردان همراه بود.

وی با بیان اینکه زنان تکواندوکار آذربایجان‌شرقی نیز در این مسابقات پنجم شدند، گفت: نفرات اول تا سوم این مسابقات به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

وی با انتقاد از اینکه تکواندوی آذربایجان‌شرقی بیش ار ۹۰ مدال بین‌المللی و جهانی را برای استان کسب کرده اما در حد و قواره ظرفیت‌های آن حمایت نشده است، اظهار کرد: رشته تکواندو پرافتخارترین رشته ورزشی استان و تنها دارنده مدال المپیکی بوده و از بین ۵ مدال کسب شده مسابقات آسیایی جاکارتا ۳ مدال مربوط به تکواندو است.

رنجبرپور یادآور شد: در ۳ سال گذشته تعداد تکواندوکاران آذربایجان‌شرقی از ۱۰ هزار تکواندوکار به ۲۲ هزار تکواندوکار افرایش یافت که در واقع به اندازه ۴۰ سال عمکلرد محسوب می شود.

حضور رنجبرپور، رییس هیات تکواندوی آذربایجان شرقی در ایرنا مرکز تبریز

رییس هیات تکواندوی آذربایجان شرقی ادامه داد: در تمام شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی به جز خداآفرین، هیات تکواندو یا رشته تکواندو فعالیت دارد و ۱۷ دوره آموزشی مربیگری و داوری نیز در این ۳ سال برگزار شده است.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی حرف اول را در تکواندوی ایران می‌زند، گفت: در تبریز مربی همچون فلاحی راد فعالیت می‌کند که ۸۷ بار در رده های مختلف تیم ملی موجب برافراشته شدن پرچم جمهوری اسلامی ایران و تربیت قهرمان جهان شده است بر این اساس باید مسئولان استان به این رشته توجه بیشتری داشته باشند.

۷۰۰ هزار تکواندوکار در کشور فعالیت دارند که از این تعداد ۲۲ هزار تکواندوکار در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند.

چهل و یکمین دوره رقابت های تکواندوی جوانان و بزرگسالان کشور با قهرمانی تیم آذربایجان‌شرقی جمعه شب به اتمام رسید.

در این دوره از رقابت‌ها، هوگوپوشان آذربایجان‌شرقی ۳ مدال طلا، یک نقره، یک برنز و ۴۶۴ امتیاز کسب کردند.

۳۰۷۷/۳۰۹۳

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha