۱۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۲۱
کد خبر: 83425403
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موسسه حسابرسی مغایرت اسناد شهرداری یزد را بررسی می‌کند

یزد - ایرنا - رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر یزد با بیان اینکه مغایرت‌ مالی اسناد دریافتی این نهاد از سوی یک موسسه حسابرسی بررسی و دقیقا گزارش می‌شود، تاکید کرد: بخش زیادی از مغایرت‌ها مربوط به سال‌های ۹۲ تا ۹۶ است.

ونوس عامری افزود: در بررسی گزارش‌ مالی سال‌های ۹۵،۹۴ و ۹۶ شهرداری از سوی کمیته حسابرسی شورا متوجه مغایرت‌های زیادی در اسناد دریافتی شده‌ایم. 

وی با بیان اینکه سال ۹۴ مغایرت مالی اسناد دریافتی حدود  ۹۵ میلیارد تومان بود که برابر ۳۰ درصد بودجه همان سال است، اظهار داشت: در گزارشی حسابرسی سال ۹۶ مبلغ مغایرت ۱۲۷ میلیارد تومان درج شده است و با وجود مبالغ هنگفت مغایرت متاسفانه حتی یک صورت مغایرت این سال‌ها جهت شفاف سازی سیستم مالی تهیه نشده است.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی شورای شهر یزد، عامری با اشاره به نبود برخی اسناد افزود: در بررسی امور حسابداری سال‌های ۹۳ تا ۹۶ ، جزئیاتی  از اسناد مالی وجود ندارد و پیمانکار طرح هم نتوانستهاین اسناد را ثبت کند. 

وی با اشاره به اینکه در کمیته حسابرسی حداقل ۳۰ ساعت وقت صرف گزارش حسابرسی سال‌های ۹۴ و ۹۵ شد، تصریح کرد: برخی‌ها عنوان می کنند که فلانی(عامری) خیلی راحت می‌گوید ۸۰ میلیارد تومان مغایرت در اسناد مالی وجود دارد اصلا راحت به این ارقام نرسیدیم بلکه جهت شفاف سازی مالی وقت و دقت بسیاری شد و طبق آخرین بررسی‌ها تا سال ۹۶ ، حدود ۱۲۷ میلیارد تومان مغایرت گزارش شده است که جهت تعیین تکلیف و شفاف سازی به یک‌ موسسه حسابرسی برون سپاری شد تا شاید بتوان صورت مغایرت‌ها قابل قبولی تهیه کرد.

عامری اظهار داشت: نهایتاً به این نتیجه رسیدیم آئین نامه اسناد دریافتی برای شهرداری تدوین شود تا وند مناسبی داشته باشد و دریافت اسناد تا مرحله آخر کاملا ثبت شود و در نهایت بتوان امور را جست و جو و تکلیف اسناد از ابتدا تا پایان مشخص شود.

درجه شهرداری یزد در حال حاضر ۱۱، است و با حدود ۹۹ کیلومتر مربع محدوده خدماتی و نظارتی با همکاری چهار منطقه، یک ناحیه ویژه تاریخی و ۱۰ سازمان فعالیت دارد.  

۲۰۸۸/ ۲۰۴۷

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha