۱۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۲۵
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 83422991
T T
۰ نفر

پروندهٔ خبری

موضع پلوسی درباره استیضاح ترامپ در اقلیت قرار گرفت

تهران-ایرنا- روزنامه واشنگتن تایمز نوشت: حمایت علنی نمایندگان دموکرات از آغاز روند استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نشان می دهد  که موضع «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در بی میلی برای آغاز چنین روندی اکنون دیگر در میان هم حزبی هایش در اقلیت قرار دارد.

این روزنامه آمریکایی افزود: روز جمعه تعداد دیگری از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از درخواست استیضاح ترامپ حمایت کردند. گذشتن از مرز اکثریت منجر به اقدامی فوری برای استیضاح نمی شود اما در اقلیت بودن موضع رئیس این مجلس را نشان می دهد.

«سالود کارباجال» نماینده دموکات از ایالت کالیفرنیا یکی از حامیان جدید درخواست استیضاح ترامپ می گوید گزارش «رابرت مولر» بازرس ویژه سابق تحقیقات روسیه درباره رفتارهای ترامپ در جریان تبلیغات ریاست جمهوری آمریکا و بعد از آن، وی را قانع کرده که ترامپ باید مجازات شود. 

وی گفت: رئیس جمهور مقررات را می  دانست اما آنها را نقض کرد. نمی توان به او اجازه داد بالاتر از قانون عمل کند.

درخواست استیضاح شامل آغاز تحقیقات رسمی مجلس نمایندگان آمریکا به منظور جمع آوری شواهدی است که روند استیضاح را ممکن می کند. برخی از دموکرات ها معتقدند نیاز به چنین روندی نیست و گزارش مولر تاکنون شواهد کافی را برای آغاز روند استیضاح ارائه می دهد.

پلوسی در عین حال بی میلی خود را برای آغاز روند استیضاح بدون وجود شواهد متقن برای ارائه به رای دهندگان ابراز کرده است. او نگران است که تحقیقات مربوطه دستور کار سیاسی دموکرات ها را تضعیف کند.

حمایت از روند استیضاح ترامپ به آرای دو سوم مجلس سنای آمریکا که تحت کنترل جمهوری خواهان است، نیاز دارد.

نظرسنجی ها نشان می شود شهادت مولر درمقابل مجلس نمایندگان آمریکا ظاهرا در مواضع نمایندگان دموکرات تاثیر گذاشته است. در کمتر از یک هفته بعد از شهادت مولر در کنگره دستکم 28 دموکرات دیگر از پیشنهاد درخواست استیضاح ترامپ حمایت کرده اند. فعالان دموکرات نیز وعده داده اند به فشاره در ماه اگوست (مرداد) ادامه دهند.

چهار گروه «نامحسوس»، «حرکتب به جلو»، «نیاز به استیضاح» و «آمریکا بپاخیز» یک تارنمای اینترنتی را راه اندازی کرده اند که به حامیان استیضاح اجازه می دهد در خصوص برپایی تظاهرات یا برنامه های خود برای برگزاری رویدادهایی در حمایت از استیضاح با این گروه ها در ارتباط باشند.

پروندهٔ خبری

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha