۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۳۷
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 83418671
T T
۰ نفر

پاکستان قوانین ضدپولشویی را سخت تر می کند

۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۳۷
کد خبر: 83418671
پاکستان قوانین ضدپولشویی را سخت تر می کند

اسلام آباد - ایرنا - دولت پاکستان در راستای عمل به تمهیدات گروه ویژه اقدام مالی (FATF)، ضمن اعمال قوانین سخت گیرانه تر در بحث مبارزه با پولشویی، روند شناسایی و بازداشت متخلفان مالی را تشدید کرد.

رسانه های پاکستانی روز چهارشنبه اعلام کردند: لایحه تشدید قوانین مبارزه با پولشویی از سوی کمیته ویژه نظارت بر اجرای دستورالعمل های دریافت از اف ای تی اف مورد تایید قرار گرفت.

براساس این گزارش، هرگونه حمل و نقل و یا استفاده از ارز بالای ۱۰ هزار دلار ملزم به دریافت مجوز از بانک مرکزی پاکستان است و در صورت تخلف حکم ۱۰ سال حبس با اعمال شاقه و ۳۰ هزار دلار (پنج میلیون روپیه)  جریمه علیه متخلفان صادر خواهد شد.

دولت پاکستان همچنین برای جلوگیری از پولشویی اعلام کرده است،  افرادی که درخصوص دارایی های خود در خارج از کشور پنهان کاری کنند با حبس سه سال و جریمه ۳۰ ھزار دلاری مواجه خواهند شد.

فرآیند شناسایی و بازداشت گروه هایی که در مناطق مختلف پاکستان متهم به فعالیت های غیرقانونی ارز و یا پولشویی هستند نیز تشدید شده و گزارش رسانه ها حاکی از متلاشی شدن چند گروه در ایالت بلوچستان است.

منابع خبری گفتند: دایره مبارزه با تروریسم در ایالت بلوچستان در راستای اجرای تمهیدات FATF، با ثبت ۵۰ پرونده پولشویی ۲۹ نفر را در این خصوص بازداشت کرد.

برهمین اساس قوانین مبارزه با تامین مالی تروریسم در پاکستان تشدید شده و فعالیت گروه های مردم نهاد (سازمان های غیردولتی) در ایالت بلوچستان که دارای مجوز رسمی فعالیت نیستند، نیز ممنوع خواهد شد.

دولت پاکستان ھفته گذشته اعلام کرد: شعبه اختصاصی گروه ویژه اقدام مالی (FATF) برای نظارت بیشتر بر اقدامات پاکستان در بخش مبارزه با تامین مالی تروریسم در سازمان درآمدهای فدرال این کشور تاسیس شد.

گروه ویژه اقدام مالی از طریق بخش اختصاصی خود در سازمان درآمدهای  فدرال پاکستان درصدد تشدید نظارت بر اقدامات گمرک و سایر نهادهای مبارزه با قاچاق ارز پاکستان و اجرای ساز و کار موثر در نقاط ورود و خروج این کشور برای جلوگیری از پولشویی و تامین مالی تروریسم است.

براساس این گزارش، گروه ویژه اقدام مالی سال گذشته پس از ارزیابی مکانیسم امنیتی و نحوه مقابله با تامین مالی تروریسم در پاکستان تصمیم به قرار دادن این کشور در فهرست خاکستری گرفت و از آن پس اسلام آباد زیر ذره بین این نهاد مالی قرار گرفت.

با توجه به منشور گروه ویژه اقدام مالی، هر کشوری برای جلوگیری از قرار گرفتن در فهرست سیاه نیاز به حمایت حداقل ۳ کشور عضو دارد.

در عین حال نشست گروه ویژه اقدام مالی ماه گذشته میلادی در آمریکا برگزار شد و دولت پاکستان توانست با کسب حمایت چند کشور خطر قرار گرفتن در فهرست سیاه را از خود دور کند.

رسانه های پاکستانی گفتند: نشست آتی گروه ویژه اقدام مالی قرار است هفته سوم مهر ماه امسال در پاریس برگزار شود که طی آن قرار نگرفتن پاکستان در فهرست سیاه این گروه اعلام خواهد شد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha