۳۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۶:۳۷
کد خبر: 83405329
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توسعه روستاها با همکاری مستقیم بانک ها شتاب بیشتری می گیرد

تهران- ایرنا – فرماندار شهرستان پیشوا گفت: بانک ها با هدایت ابزار مالی خود به طرح های روستایی می توانند توسعه این مناطق را با سرعت بیشتری همراه کنند.

به گزارش ایرنا، حسین عباسی روز یکشنبه در جلسه مشترک با مسئولان پست بانک استان تهران اظهار داشت: نظام بانکی، رکن اصلی نظام پولی کشور است که می تواند دولت را در پاسخگویی به مردم و رفع مشکلات جامعه در دستیابی به منابع مالی برای اجرای طرح های اشتغالزا و تولیدی یاری رساند.
وی اظهار داشت: شهرستان های استان تهران به دلیل قرار گرفتن در سایه پایتخت، از محرومیت های متعددی رنج می برند، مشکلاتی که با اجرای طرح های عمرانی، خدماتی و تولیدی به سرعت رفع می شود.
عباسی افزود: اینکه پست بانک برای توسعه و رفع محرومیت مناطق روستایی خدمات خود را به داخل این مناطق برده، نشان از توجه ویژه مسئولان آن به توسعه روستایی دارد که باید این مهم با شناخت کافی از نیازهای روستانشینان و اختصاص منابع مالی به طرح های اشتغالزای روستایی که از توجیه اقتصادی نیز برخوردارند همراه باشد.
وی تصریح کرد: بانک ها می توانند با ارائه مشوق های لازم و نیز ارتباط موثر با بخشداران و دهیاران به عنوان مدیران روستایی، منابع مالی و سرمایه ای روستا را جذب کرده و به بهترین نحو به بخش های مختلف همان روستا تخصیص دهند.
فرماندار پیشوا تأکید کرد: اجرای طرح های توسعه ای و اشتغالزایی در روستاها با کمک بانک ها زمینه رونق زندگی روستایی را فراهم کرده و از مهاجرت به شهرها و تبعات ناشی از آن جلوگیری می کند.


رسالت پست بانک رفع محرومیت از مناطق روستایی است
مدیر شعب شهرستانهای استان تهران پست بانک نیز در این جلسه گفت: پست بانک برخلاف سایر بانک ها، بنگاه داری نمی کند بلکه هدف و رسالت آن فقط خدمت رسانی به مناطق محروم و روستایی است.
داود کریمی مداب افزود: پست بانک، تنها بانک داری مجوز راه اندازی شعبه در روستاها است و در اصل عامل کارگزار دولت به منظور خدمت رسانی به روستاییان است.
وی با بیان اینکه ۷۹ درصد منابع پست بانک روستایی است، افزود: پست بانک تسهیلات خود را با نرخ کارمزد ۸ درصد به روستاییان اعطا می کند.
کریمی گفت: پست بانک برخلاف سایر بانک ها بنگاه داری نمی کند بلکه هدف و رسالت این بانک صرفاً خدمت رسانی به مناطق محروم و روستایی در راستای سیاست گذاری کلان دولت برای توسعه روستایی است.
وی افزود: این بانک با کمک به گردش نقدینگی، باعث رونق زندگی روستایی شده است.
پیشوا با دو بخش مرکزی و جلیل آباد و با ۸۰ هزار نفر جمعیت، در ۴۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/۷۲۵۴/‌/‌۱۳۴۸

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha