۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۳:۰۸
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 83387564
T T
۰ نفر

امارات نیروهای خود را از یمن خارج می کند

۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۳:۰۸
کد خبر: 83387564
امارات نیروهای خود را از یمن خارج می کند

تهران–ایرنا– یک مقام بلندپایه اماراتی روز دوشنبه گفت که این کشور نیروهای نظامی خود را از یمن خارج می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این مقام اماراتی که خواست نامش فاش نشود، گفت: امارات متحده عربی براساس یک طرح از پیش برنامه ریزی شده نیروهایش را از یمن خارج می‌کند.

این مقام اماراتی افزوده است: ابوظبی برنامه خود را از راهبرد نظامی به راهبردی که اولویت نخست آن صلح است، تغییر می‌دهد.

در همین رابطه خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد، مقام اماراتی در گفت وگو با خبرنگاران در دبی گفته است، برنامه خروج نیروهای اماراتی از یمن بیش از یک سال است که با هماهنگی و اطلاع عربستان سعودی برنامه ریزی شده بود.

همچنین یک مقام نظامی در دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن گفت: اماراتی‌ها پادگان نظامی الخوخه در جنوب الحدیده را به صورت کامل تخلیه و تحویل نیروهای آنها داده اند و بخشی از تسلیحات سنگین خود را از این پادگاه خارج کردند.

این مقام نظامی افزود: نیروهای اماراتی همچنان وضعیت میدانی در ساحل غربی یمن را به همراه نیروهای عبد ربه منصور هادی در چارچوب نیروهای ائتلاف عربی اداره می‌کنند.

از سوی دیگر محمد النعمانی سخنگوی نیروهای حرکت انقلابی جنوب یمن نیز به شبکه خبری المیادین گفت: نیروهای اماراتی از یمن خارج نشده اند بلکه جابه جایی های رخ داده است.

وی با بیان اینکه نیروهای اماراتی از پادگان عباس خارج و به پادگان‌های سواحل جنوبی یمن منتقل شدند، گفت: امارات می‌خواهد تا بافت جمعیتی را در شبوه و تعدادی از استان‌های جنوبی یمن تغییر دهد.

پیش تر خبرگزاری رویترز به نقل از چهار دیپلمات اروپایی گزارش داده بود: امارات متحده عربی بخشی از نیروهای خود را در بندر جنوبی عدن و سواحل غربی یمن خارج کرده است.

امارات متحده عربی همراه با عربستان سعودی در سال ۲۰۱۵ با ادعای بازگشت دولت قانونی یمن و مبارزه با نفوذ حوثی ها در یک ائتلاف نظامی، به خاک این کشور حمله کرده و این حمله با گذشت چهار سال به اعتقاد کارشناسان و گزارش‌های سازمان ملل به یک فاجعه انسانی تبدیل شده و غیرنظامیان زیادی را به کام مرگ کشانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha