۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۱۰
کد خبرنگار: 2122
کد خبر: 83388133
T T
۰ نفر
انصارالله: عقب نشینی از یمن بهترین انتخاب متجاوزان است

تهران - ایرنا - «محمد علی الحوثی» رئیس «شورای عالی سیاسی انصارالله» در واکنش به تصمیم امارات برای خروج نیروهای خود از یمن اعلام کرد: بهترین تصمیم برای متجاوزان عقب نشینی از کشور مااست.

رئیس شورای عالی سیاسی انصارالله در «دولت نجات ملی یمن» در حساب شخصی توئیتر خود نوشت: از کشورهای متجاوز می‌خواهیم نیروها و عناصر خود را از یمن خارج کنند، زیرا ملت ما تسلیم تجاوز، محاصره و فضای پرواز ممنوع نمی‌شود.
وی با اشاره به تصمیم امارات برای خروج نیروهای خود از یمن و برگشت موضع «ابوظبی» در این خصوص تصریح کرد: عقب نشینی از یمن بهترین تصمیمی است که می‌توانستند در این برهه اتخاذ کنند.
الحوثی نوشت: کشورهای متجاوز به یمن در طول پنج سال گذشته کشور ما را به عرصه آزمایش سلاح‌های آمریکایی و اروپایی تبدیل کردند و در این سال‌ها جنایات ضد انسانی آنها به دنیا ثابت شد.
یک مقام بلندپایه اماراتی دیروز (دوشنبه) به خبرگزاری فرانسه گفت که این کشور نیروهای نظامی خود را از یمن خارج می‌کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، این مقام اماراتی که خواست نامش فاش نشود، افزود: امارات بر اساس یک طرح از پیش برنامه ریزی شده، نیروهایش را از یمن خارج خواهد کرد.
به گفته این مقام، ابوظبی برنامه خود را از راهبرد نظامی به راهبردی که اولویت نخست آن صلح است، تغییر می‌دهد.
عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی و با کمک آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی کشته شده اند.
هم اکنون با خروج بدون دستاورد عناصر اماراتی از یمن، عربستان تنها هدف توان موشکی و پهپادی یمن خواهد شد که این مساله بیش از پیش آل سعود را به دردسر می‌اندازد.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha