۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۲۲:۳۲
کد خبر: 83380322
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حرم مطهر رضوی آماده میزبانی از ۱.۵ میلیون زائر طی دهه کرامت شد

مشهد- ایرنا- معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: برنامه ریزی های لازم برای استقبال از ۱.۵ میلیون زائر طی دهه کرامت انجام گرفته و حرم مطهر رضوی مهیای پذیرایی از آنان است.

سید خلیل منبتی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بارگاه حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در این ایام به صورت ویژه و متفاوت از روزهای عادی نورآرایی شده و گل آرایی و فضاسازی از ابتدای دهه کرامت در صحن و سراهای حرم مطهر آغاز می‌شود و تا سالروز میلاد حضرت امام رضا (ع) ادامه دارد.

وی اظهار داشت: به همین مناسبت صحن و سرای حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) با ۳۰۰ هزار شاخه گل که هزینه‌های آن را مردم و صنف گل فروشان کشور تأمین می‌کنند، تزئین می‌شود و در سالروز میلاد آن حضرت طی مراسمی در صحن آزادی، پوش ضریح و پرچم گنبد بارگاه منور رضوی تعویض می‌گردد و مراسم نقاره زنی نیز در صحن انقلاب انجام می‌شود.

وی با اشاره به گلباران حرم مطهر رضوی در سالروز میلاد حضرت معصومه (س) گفت: این مراسم در سالروز میلاد خواهر بزرگوار حضرت امام رضا (ع) از ساعت هشت و ۳۰ دقیقه صبح آغاز می‌شود و در این مراسم بانوان مشهدی و خدمه همراه با شاخه‌های گل مسیر میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی را طی می‌کنند و بعد از ورود به بارگاه منور رضوی از ویژه برنامه‌های فرهنگی، مذهبی حرم مطهر بهره مند می‌شوند.

منبتی افزود: در شب میلاد باسعادت حضرت ثامن الحجج (ع) نیز مراسم گلباران حرم مطهر رضوی با حضور مردم و همراهی خدام آستان قدس رضوی از ساعت ۱۷ از عرصه میدان شهدا آغاز می‌شود و تا حرم مطهر رضوی ادامه می‌یابد.

وی اجرای طرح "یا معین الضعفا" را از محوری ترین برنامه‌های دهه کرامت دانست و اظهار داشت: هر سال برنامه‌های ویژه ای برای تشرف گروه‌های زائران خاص شامل مددجویان، دانش آموزان زیارت اولی‌ها، سالمندان، بیماران، معلولان، خانواده شهدای حرم، نابینایان، جانبازان اعصاب و روان در نظر گرفته می‌شود که امسال نیز روزانه میزبان گروه‌های مختلفی از این اقشار در رواق‌‎ های مبارکه کوثر، دارالکرامه و شیخ حر عاملی خواهیم بود.

وی با اشاره به اجرای طرح "یا ضامن آهو" طی دهه کرامت گفت: در این طرح که با پیگیری خادمان بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و مسئولان قضائی استان انجام می‌شود، ۸۸ زندانی جرایم غیر عمد خراسان رضوی مشمول لطف امام رئوف (ع) واقع شده و از زندان رهایی می‌یابند.

منبتی افزود: حفاظ حرم مطهر رضوی نیز در سالروز میلاد حضرت امام رضا (ع) در زایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها حضور یافته و ضمن اهدای بسته‌های متبرک و نشان حضرت امام رضا (ع) به نوزادان متولد آن روز، اذان و اقامه در گوش این نوزادان می‌خوانند.

وی اظهار داشت: امسال همچنین به طور ویژه بسته‌های متبرک شامل نمک و نبات به همراه گل روی ضریح به مراکز فرهنگی، ادارات، ارگان‌ها و تشکل‌های دولتی و غیردولتی سراسر کشور از طریق پست ارسال می‌شود.

۷۴۸۹ / ‏‬ ۶۰۵۳ 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha