۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۳۴
کد خبر: 83374669
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۷۵ مورد ارزیابی ایمنی تجهیزات شهر بازی های ایلام انجام شد

ایلام - ایرنا - مدیر کل استاندارد ایلام از بازرسی تجهیزات مورد استفاده زمین و مراکز بازی در شهرهای استان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۷۵ مورد ارزیابی ایمنی این وسایل انجام شده است.

مهناز همتی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، تمام تجهیزات مورد استفاده در شهربازی و زمین بازی موجود در استان را مشمول مقررات استاندارد اجباری اعلام کرد و افزود: با توجه به فصل بهره برداری از این تجهیزات و مراکز، نظارت و بازرسی از آنها آغاز شده است.

وی افزود: کارشناسان این اداره کل، وضعیت زمین‌ها و تجهیزات مستقر در پارک‌ها و شهربازی‌های سطح استان را مورد بررسی و نظارت قرار می‌دهند و موارد مختلفی مانند ایمنی وسایل، تست جوش، تست استحکام و… بررسی می‌شود.

مدیرکل استاندارد ایلام تاکید کرد: در بازرسی‌های بعمل آمده از شهربازی‌های سرپوشیده سطح استان در سال جاری اکثر این مکان‌ها استاندارد لازم را اخذ کرده و تنها سه مورد فاقد مجوز استاندارد بوده که پلمب شده‌اند.

همتی یادآور شد: برای استاندارد سازی وسایل شهربازی سخت گیری‌های لازم اعمال می‌شود تا مشکلی برای سلامت و ایمنی مردم پیش نیاید، هر گونه بهره برداری از تجهیزات بازی در شهر بازی‌ها منوط به دریافت مجوزهای لازم از اداره کل استاندارد است و تخطی از قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، اقدامات حقوقی را در پی خواهد داشت.

مدیرکل استاندارد ایلام به مدیران و صاحبان شهربازی‌ها تاکید کرد: اشکال و نقص فنی در دستگاه‌های بازی را برطرف کنند.
وی با بیان اینکه شهرداری‌ها باید به این نکته توجه کنند و اقدامات لازم را برای کسب مجوز انجام دهند، افزود: لازم است صاحبان و مدیران شهربازی‌های استان در راستای استاندارد سازی این مکان‌های تفریحی با کارشناسان این اداره کل همکاری‌های مناسب داشته باشند.

همتی بیان داشت: تمامی تولیدکنندگان، واردکنندگان و بهره‌برداران از تجهیزات بازی صرف نظر از مکان مورد استفاده وسایل تفریحی از جمله شهربازی، بوستان، مهدکودک، پارک، استخر، رستوران و… ملزم به اخذ مجوز مربوطه و استانداردسازی تجهیزات بازی هستند چرا که وجود یک عدم انطباق جزئی در دستگاه‌ها، وسایل تفریحی و بازی غیر استاندارد و بازرسی نشده، می‌تواند منجر به بروزخسارات و حوادث جبران ناپذیری برای خانواده‌ها و جامعه شود.

مدیر کل استاندارد ایلام از همشهریان خواست، هنگام استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات بازی مستقر در شهر بازی‌ها از وجود گواهی بازرسی استاندارد که ضرورت نصب آن در فضای قابل مشاهده در مجاورت تجهیز مورد استفاده تعریف شده اطمینان حاصل کرده و بدون مشاهده گواهی‌های بازرسی استاندارد، از استفاده از این تجهیزات خودداری کرده و این گونه موارد را به اداره کل استاندارد استان اطلاع رسانی کنند.

۳۰۳۲/‏۶۰۳۴

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha