" شهید جمهور" در حدیث دیگران

۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۴۵
کد خبر: 85485793
" شهید جمهور" در  حدیث دیگران

ایلام - ایرنا - معجزه محبوبیت و اوج عزت رئیس جمهور اسلامی ایران پس از حادثه دلخراش شهادت "رئیس جمهور" این سید با سخاوت و سرباز ولایت در سیل سوگواران کشور تجلی یافت و چراغ نفاق را خاموش کرد، اینک شمع شخصیت خادم الرضا(ع) را از دید دیگران به نظاره می‌نشینیم.

به گزارش ایرنا، "پوتین" رئیس جمهور روسیه پس از ابراز نگرانی و اظهار تأسف عمیق از شهادت رئیس جمهور اسلامی ایران و تقدیم صمیمانه‌ترین تسلیت‌های خود به محضر ملت و رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: او سیاستمداری برجسته و خادمی مخلص بود که احترام والایی نزد مردمش داشت.

وی با ابراز تاسف از این حادثه دلخراش یادآور شد: رئیس جمهور فقید ایران یکی از دوستان واقعی ما بود که با نگاهی نافذ و استراتژیک، مشارکت ۲ طرفه و ارزشمندی در جهت منافع ۲ کشور را با هم پی گیری می کردیم.

" شهید جمهور" در  حدیث دیگران

" سرگئی لاوروف"، وزیر امورخارجه روسیه معتقد است که شهید آیت الله رئیسی شخصیت بزرگی بود که ما به خاطر صلاحیت سیاسی و راهبردهای منطقی، او را در تاریخ از میهن پرستان واقعی کشور جمهوری اسلامی ایران خواهیم نامید.

وی اضافه کرد: رئیس جمهوری اسلامی ایران انسانی با هوش بود که قاطعانه و فداکارانه از منافع کشورش دفاع می کرد و سر انجام جان خود را نیز در راستای ارائه خدمت به مردم و میهن خویش ازدست داد.

" نخست وزیر هند" پس از اعلام مراتب تسلیت این حادثه تلخ به ملت و دولت ایران گفت: به احترام دکتر سید ابراهیم رئیسی "رئیس جمهور" ایران و تجلیل از شخصیت مهم ایشان و همچنین همدردی با ملت و رهبری این کشور، یک روز عزای عمومی در هند اعلام و کلیه برنامه های شادی‌ بخش مراکز فرهنگی و اجتماعی را نیز ممنوع کرده ایم.

"رئیس جمهور ونزوئلا" در رابطه با شهادت آیت الله رئیسی گفت: ما انسانی ایده آل و رئیس جمهوری فوق العاده در جهان از دست دادیم.

"نیکلاس مادورو"، ایران را نمونه عزت، اخلاق و مقاومت خواند و افزود: آقای رئیسی انسانی عالی مقام و دارای خصلت‌های ممتاز بود که بدون قید و شرط از منافع و حاکمیت دولت و مردم خود دفاع می کرد.

" شهید جمهور" در  حدیث دیگران

"رئیس جمهور چین" ضمن عرض تسلیت شهادت رئیس جمهور اسلامی ایران و اشاره به نقش آرامبخش شهید آیت الله رئیسی، اظهار کرد: فعالیت‌ها و اقدامات هوشمندانه ایشان باعث تامین امنیت و تعمیق ثبات در منطقه شده بود.

"شی جین پینگ"، ایران را شریک راهبردی چین دانست و افزود: رئیس جمهور فقید ایران مرد بزرگی بود که تلاش مستمر و توان و زیرکی ایشان باعث تقویت، تحکیم و توسعه مناسبات سیاسی و اقتصادی بین ۲ کشور مهم و اثرگذار چین و جمهوری اسلامی ایران شد.

"نخست وزیر مالزی" ضمن ابراز تاثر از شهادت آیت الله رئیسی، گفت: من افتخار ملاقات با ایشان را در صحن سازمان ملل را داشتم، وی را نمونه ای از تعهد، تعمق و جسارت در تامین رفاه و عزت ملت خود یافتم.

"انور ابراهیم"، ایران را کشوری دارای تمدن غرورآفرین و ریشه دار در اصول اسلام توصیف کرد و یادآور شد : آیت الله رئیسی خود را و قف عدالت، صلح و اعتلای امت اسلام و ملت ایران کرده بود و عهد ما با ایشان در زمان مسئولیتش تلاش برای بهبود وضعیت کشورهای خود و کمک به جهان بود که مطمئن هستم محقق خواهد شد.

" شهید جمهور" در  حدیث دیگران

"رئیس جمهور ترکیه" نیز با ابراز ناراحتی از شهادت آیت الله رئیسی، گفت: به منظور ادای احترام به رئیس جمهور و همدردی با ملت ایران یک روز در کشور عزای عمومی اعلام کردیم و از خدای حکیم برای ایشان طلب رحمت و مغفرت داریم.

"رجب طیب اردغان" تلاش‌های خستگی ناپذیر دکتر رئیسی را ستود و یادآور شد: ما در روزهای سخت و حوادث ناگوار در کنار همسایه بزرگ خود ( جمهوری اسلامی ) خواهیم بود.

"رئیس شورای امنیت سازمان ملل" نیز گفت: از حادثه بالگرد و شهادت رئیس جمهوری ایران اندوهگین شدم.

وی همچنین در جلسه رسمی این شورا به احترام رئیس جمهور فقید جمهوری اسلامی ایران و همراهان شهیدش یک دقیقه سکوت اعلام کرد.

"رافائل گروسی" مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز پس از عرض تسلیت شهادت رئیس جمهور جمهوری اسلامی و اعلام یک دقیقه سکوت قبل از جلسه رسمی، گفت: ما خودمان را در این غم بزرگ با مردم و دولت ایران شریک می‌ دانیم.

" شهید جمهور" در  حدیث دیگران

"نخست و زیر ایتالیا" نیز پس از تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و ستودن نقش اثرگذار او در مناسبات جهانی گفت: امیدواریم مشی تعاملی و آرام سازی رئیس جمهور سابق ایران توسط جانشین او ادامه یابد.

"جورجیا ملونی" اظهار کرد: با و جود رهبری عالی جمهوری اسلامی ایران آرامش منطقه تثبیت و تقویت خواهد شد.

در پایان ضمن تعزیت این ثلمه سنگین به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی و آحاد مردم، امید که خدای مهربان به پاس خدمات خالصانه و دعای خیر مردم قدرشناس ایران و ارادتمندان و جهان این خادم نیک سیرت را با خوبان درگاهش محشور گرداند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha