استاندار کرمانشاه: بازسازی بقعه احمد بن اسحاق تا سالگرد زلزله باید تکمیل شود

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه، بازسازی بقعه حضرت احمد بن اسحاق سرپل ذهاب را یکی از مطالبات جدی مردم استان و کشور دانست و تاکید کرد که این مقبره تا دومین سالگرد زلزله (آبان) باید تکمیل شود.

به گزارش ایرنا؛ هوشنگ بازوند روز یکشنبه در نشست پیگیری بازسازی بقعه حضرت احمد بن اسحاق سرپل ذهاب در استانداری افزود: بازسازی این بقعه نه تنها مطالبه جدی مردم زلزله زده سرپل ذهاب، بلکه مطالبه جدی مردم مؤمن استان و کشور است.

او با بیان اینکه بازسازی این مقبره از اهمیت ویژه ای برخوردار است تاکید کرد که باید به هر شکل ممکن طبق تقویم زمانی مدون و بر اساس برنامه ریزی ارائه شده، تا سالگرد زلزله تکمیل شود تا همچون گذشته ملجاء مؤمنین و اهالی سرپل ذهاب باشد.

امام جمعه سرپل ذهاب نیز در این نشست گفت: از طرف مردم سرپل ذهاب از پیگیری‌های مستمر مهندس بازوند در بازسازی مناطق زلزله زده و به ویژه بازسازی بقعه حضرت احمد بن اسحاق تقدیر و تشکر می‌کنم.

حجه الاسلام والمسلمین فاطمی نسب یادآور شد که رضایتمندی عمومی از این پیگیری‌ها وجود دارد.

عملیات اجرایی ساخت بارگاه احمد ابن اسحاق که در زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ تخریب شده بود، ۲۱ مهرماه سال ۹۷ با حضور معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس بنیاد مسکن کشور، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و استاندار آغاز شد.

عملیات ساخت بارگاه احمد ابن اسحاق سرپل ذهاب در سه هزار متر مربع مساحت و با صرف ۱۴ میلیارد تومان اعتبار توسط شرکت بنیاد بتن و کارفرمای آن نیز بنیاد مسکن، استانداری، سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد مستضعفان به صورت مشارکتی در دست اجرا است.

گفتنی است احمد بن اِسحاق اَشعَری قمی (درگذشت حدود ۲۶۰ تا ۲۶۳ ق) فقیه و محدّث شیعی قرن سوم بود که محضر چهار امام را درک کرد.

او از اصحاب امام جواد (ع) و امام هادی (ع) و همچنین وکیل امام عسکری (ع) در قم بود و از کسانی است که امام زمان (عج) را در کودکی دیده است.

برخی گزارش‌ها از فعالیت او در دوره غیبت صغرا به عنوان دستیار نایب اول عثمان بن سعید حکایت دارد.

مقبره او در سرپل‌ذهاب قرار دارد و در زلزله ۷.۳ ریشتری آبان سال ۹۶ فرو ریخت.

سرپل ذهاب با قدمت چند هزار ساله ۲۲۴ اثر تاریخی و فرهنگی دارد که از این تعداد تاکنون ۱۴۶ اثر در فهرست آثار ملی کشورمان به ثبت رسیده است.

این شهرستان در غرب کرمانشاه واقع شده و بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت دارد.

۳۰۳۳

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها