۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۳۶
کد خبر: 83370940
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معیشت ۷۰ درصد کامیارانی ها به کشاورزی وابسته است

سنندج - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی کامیاران گفت: 70 درصد از مردم این شهرستان کشاورزی را به عنوان شغل اول و دوم خود قرار داده اند و معیشت آنان به این صنعت وابسته است.

بهرام کوشکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ۳۵ درصد از این بهره برداران کشاورزی را به عنوان شغل اول خود انتخاب کرده اند اظهار داشت: این شهرستان دارای ۶۷ هزار هکتار اراضی زراعی مستعد کشاورزی با بیش از ۱۵ هزار بهره بردار مستقیم در این بخش است.

وی افزود: توسعه و ارتقای بخش کشاورزی، صنایع وابسته و سرمایه گذاری در این بخش یک ضرورت بوده که در این راستا از محل اعتبارات بخش صندوق توسعه ملی، اشتغال پایدار روستایی و مکانیزاسیون ۱۷۰ میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه کشاورزی این شهرستان پرداخت شد.

کوشکی تاکید کرد: پرداخت تسهیلات از خدمات دولت در توسعه کشاورزی است که در این راستا سال گذشته برای ۶۲۹ طرح حدود ۶۵۴ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

وی اضافه کرد: از این میزان تاکنون ۱۷۰ میلیارد ریال برای ۲۰۱ طرح پرداخت شده که اشتغال پایدار روستایی با ۱۴۸ طرح و ۱۴۰ میلیارد ریال بیشترین میزان تسهیلات پرداختی در این شهرستان را به خود اختصاص داده است.

کوشکی افزود: تسهیلات بخش مکانیزاسیون با ۲۶ طرح به مبلغ ۱۵ میلیارد ریال، سرمایه ثابت از محل صندوق توسعه ملی به میزان ۱۵ طرح و هفت میلیارد ریال و تسهیلات سرمایه در گردش از محل این صندوق به تعداد ۱۲ طرح شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی کامیاران یادآور شد: طرح های مختلفی در این شهرستان در دست اجراست که آبیاری تخت فشار در پایاب سدهای زیویه، امیرآباد و رمشت، گاوشان به میزان چهار هزار و ۸۰۰ هکتار از جمله آنها است.

وی تاکید کرد: اجرای نظام نوین ترویج کشاورزی در ۲۵ پهنه روستایی، مجتمع تولید ۲ میلیون قطعه ای طیور، کشتارگاه صنعتی الک کهنه با ظرفیت هشت هزار و ۴۰۰ تنی و شرکت تعاونی فرآوری پنیز ۱۰۰ تنی و سلیوی ۳۰ هزار تنی ذخیره گندم از جمله این طرح ها است.

کوشکی گفت: خسارت وارده ناشی از بارندگی و سرمازدگی در بخش کشاورزی این شهرستان بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال پیش بینی شده و پرونده های خسارت دیدگان ضمن ثبت در سامانه سجاد و تایید کارگروه شهرستانی در مسیر معرفی به بانک های عامل قرار گرفته است.

۷۳۴۹

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha