۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۴۵
کد خبر: 83363464
T T
۰ نفر
شینهوا: سیاست آمریکا در خاورمیانه شکست خورده است

پکن-ایرنا- خبرگزاری رسمی چین در تحلیلی خاطر نشان کرد که ناظران بین المللی معتقدند که سیاست های آمریکا در خاورمیانه درچند دهه گذشته شکست خورده است.

شینهوا روز شنبه در مطلبی خاطر نشان کرد که افزایش تنش هادر خاورمیانه به نفع هیچ طرفی نیست و بخصوص برای آمریکا زیان های زیادی خواهد داشت و راهبرد تنش زایی این کشور در برابر ایران می تواند چالش های زیادتری ایجاد کند.

خبرگزاری چین می نویسد که بسیاری از ناظران بر این باورند که آمریکا در سیاست های سال های گذشته در برابر خاورمیانه اشتباهات زیادی مرتکب شده و آسیب های زیادی دیده است. 

گزارش تاکید می کند که آمریکا در چند دهه گذشته فقط سرمایه، نیرو و منابعش را در خاورمیانه از دست داده است و با راه اندازی یک جنگ علیه ایران این اشتباهات راهبردی خود را تکمیل می کند.

خبرگزاری شینهوا به نقل از "ریچارد هاس" رییس شورای روابط خارجی آمریکا آورده است که سیاست فشار حداکثری بر ایران به طور کامل شکست خورده است.

این گزارش از قول وی اضافه می کند که با نظرداشت این اشتباهات وقت آن رسیده است که دیپلمات ها برای برون رفت از این شرایط پرتنش، راهی پیدا کنند.

شینهوا همچنین هدف قرار گرفتن پهپاد آمریکا از سوی ایران را نشانه ای قوی از اقتدار ایران و پیامی مشخص و صریح برای آمریکا دانسته مبنی بر اینکه ایران برای حراست از مرزهایش اقتدار کامل دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha