۱۸ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۱۲
کد خبر: 82856599
T T
۰ نفر
شینهوا: بی اعتبار كردن برجام یك خسارت بزرگ برای همه طرف ها است

پكن - ایرنا - شینهوا، خبرگزاری رسمی چین امروز جمعه گزارش كرد برجام یك توافقنامه بسیار مهم تاریخی و با ارزش است كه برای حصول آن تلاش فراوانی شده است و بی اعتبار كردن آن یك خسارت بزرگ برای همه طرف ها خواهد بود.

به گزارش ایرنا، شینهوا در گزارشی خاطر نشان كرده است غیر از چین، طرف های اروپایی نیز برای رسیدن به این توافق زحمات زیادی متقبل شده اند و از آن مهمتر اینكه بر اساس اسناد محكم و موجود، ایران به آن پایبندی كامل نشان داده است.
در این گزارش آمده است سازمان بین المللی انرژی اتمی در ماه های اخیر بارها با انتشار گزارش هایی، پایبندی ایران را به این توافق مورد تاكید قرار داده است.
شینهوا ادامه می دهد برجام یك توافق بین المللی است و كشورهایی كه آن را امضا كرده اند باید به مفاد آن پایبندی نشان دهند.
خبرگزاری رسمی چین با اشاره به اینكه آمریكا تلاش می كند تا برنامه موشكی ایران را به برجام مرتبط سازد، نوشت: این بخش از برنامه ها، در زمره مفاد این توافقنامه نیست و به آن ارتباط پیدا نمی كند و اگر قرار است بحثی در این باره مطرح شود ساختاری جدا می طلبد و ارتباطی به توافق هسته ای ندارد.
شینهوا به سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به آمریكا و دیدار او با دونالد ترامپ رییس جمهور آن كشور پرداخته و آورده است حتی بین این دو طرف هم در ارتباط با ایران اشتراك نظر كامل وجود ندارد.
این گزارش می افزاید كه نتانیاهو می خواهد كه دولت آمریكا و ترامپ از هر جهت از سیاست های تند 'تل آویو' علیه ایران حمایت كنند در صورتی كه به نظر نمی رسد در بسیاری موارد، ترامپ خواستار ورود آمریكا باشد بخصوص در مسایلی كه به سوریه و ایران و منطقه مربوط می شود دولت آمریكا با احتیاط برخورد می كند.
شینهوا تاكید كرده است موضوع موشك بالستیك و برنامه های ایران در این ارتباط هم كه غرب تلاش می كند به توافق هسته ای ایران مرتبط سازد اصلا در زیرمجموعه این توافق نیست و برجام این مساله را در برنمی گیرد.
آساق**231**1904**