۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۶:۰۹
کد خبر: 82912375
T T
۰ نفر

شینهوا: نقض برجام از سوی آمریكا صلح را به خطر انداخت

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۶:۰۹
کد خبر: 82912375
شینهوا: نقض برجام از سوی آمریكا صلح را به خطر انداخت

پكن - ایرنا - خبرگزاری رسمی چین گزارش كرد كه با نقض برجام از سوی 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریكا صلح و ثبات خاورمیانه به خطر افتاده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از شینهوا، یكجانبه گرایی آمریكا در امور مختلف اقتصادی و سیاسی در جهان امروز به یك معضل بزرگ برای جامعه بین المللی تبدیل شده است.
این خبرگزاری از قول 'خالد منتسر' از محققان امور بین المللی در لیبی آورده است: حركت ترامپ در قبال توافق هسته ای بسیار گستاخانه بود او در شرایطی كه توافق هسته ای باعث كاهش تنش ها شده بود بار دیگر آتش درگیری را در خاورمیانه مشتعل كرد.
سامی عبدالله از روزنامه الاهرام مصر نیز به شینهوا گفت‌: كار آمریكا تنش آفرینی در خاورمیانه است این كشور هرگز نمی خواهد منطقه خاورمیانه با ثبات باشد.
او افزوده است كه آنها درست در شرایطی كه اوضاع در خاورمیانه بهبود یافته بود، دست به این كار زدند و توافق هسته ای را مورد تخطی قرار دادند تا به این شكل بتوانند نفوذ آمریكا را در این منطقه حفظ كنند.
'بیلگان آلاگز' از محققان و استادان دانشگاه مرمره نیز می گوید‌: راهبرد آمریكا بی ثبات كردن نقاط مختلف جهان است دامن زدن به تنش ها در سیاست خارجی این كشور نهادینه شده است و به نظر می رسد اروپا به این نتیجه رسیده است كه دیگر نمی تواند پیرو آمریكا باشد و این اتحادیه در برجام باقی خواهد ماند.
خبرگزاری رسمی چین می نویسد كه با اقدام آمریكا برضد برجام امروز دیگر كسی نمی تواند به آمریكا و تعهداتش اعتماد كند این كشور معاهده ها را زیر پا می گذارد و اسناد بین المللی را پایمال می كند.
آساق**231**1904**