۲۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۴۸
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 83359376
T T
۱ نفر

یادمان ۵۴ شهید فرهنگی استان کردستان رونمایی شد

۲۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۴۸
کد خبر: 83359376
یادمان ۵۴ شهید فرهنگی استان کردستان رونمایی شد
رونمایی از یادمان شهدای فرهنگی کردستان

سنندج - ایرنا - در آستانه برگزاری اجلاسیه پایانی کنگره پنج هزار و ۴۰۰ شهید کردستان، یادمان شهدای فرهنگی این استان روز سه شنبه با حضور جمعی از مسئولان در اداره کل آموزش و پرورش رونمایی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در آیین رونمایی از این یادمان اظهار داشت: یادمان ۵۴ شهید فرهنگی استان به همت کمیته دانش آموزی و فرهنگیان کنگره پنج هزار و ۴۰۰ شهید استان طراحی شده و امروز در آستانه برگزاری این کنگره از آن رونمایی شد.

رشید قربانی با اشاره به سایر فعالیت ها کمیته دانش آموزی و فرهنگیان کنگره پنج هزار و ۴۰۰ شهید استان افزود: برگزاری ۴۱۵ یادواره شهدای دانش آموز در ۴۱۵ آموزشگاه استان، برگزاری اجلاسیه متمرکز در ۱۶ شهرستان و منطقه، اجلاسیه استانی به صورت منسجم و عمومی و جلاسیه شهدای سواد آموزی از جمله این فعالیت ها است.

وی همچنین به تدوین و تنظیم سرودهای دانش آموزی در سطح مدارس استان در همین راستا اشاره کرد و یادآور شد: در این میان سرودهای فاخر و شاخص دانش آموزی در سطح استان انتخاب و روز برگزاری کنگره اجرا خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان شرکت پنج هزار دانش آموز استان در مسابقات ورزشی را یکی دیگر از برنامه های مهم در راستای کنگره اعلام کرد و گفت: علاوه بر این، مسابقات انشا نویسی، وبلاگ نویسی، داستان نویسی و قصه نویسی نیز در میان تمام دانش آموزان برگزار شده است.

وی اضافه کرد: احداث و بهره برداری از ۳۸ آموزشگاه با اعتبارات دولتی و نامگذاری این مراکز به نام و یاد شهدا از دیگر فعالیت های انجام شده است ضمن اینکه کلاس های درسی واحد های آموزشی و اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج به همین نام افتتاح شده است.

قربانی اظهار داشت: در همین راستا ۲۶ هزار دانش آموز و فرهنگیان استان در قالب اردوی راهیان نور به مناطق عملیاتی شمال غرب و جنوب کشور اعزام شدند.

کنگره پنج هزار و ۴۰۰ شهید استان کردستان روز پنجشنبه ۳۰ خرداد در ورزشگاه ۲۲ گولان شهر سنندج برگزار می شود.

۷۳۴۸/‌۹۱۰۲

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha