۲۶ خرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۵۸
کد خبرنگار: 1433
کد خبر: 83356280
T T
۰ نفر
بودجه درمان تامین اجتماعی بوشهر چهار هزار و ۵۰ میلیارد ریال اعلام شد

بوشهر- ایرنا- مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: بودجه امسال این بخش چهار هزار و ۵۰ میلیارد ریال است که در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد افزایش نشان می دهد.

یلدا دارابی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: پیش بینی می شود این میزان افزایش بودجه نسبت به سال ۹۷ که ۲ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال بود به ۵۰ درصد برسد.

وی ادامه داد: در سال گذشته هشت پروژه عمرانی در بخش درمان تامین اجتماعی استان بوشهر اجرا شد که احداث ساختمان اصلی درمانگاه های امام جواد (ع) جم، غدیر دیر، عمومی خورموج و پلی کیلینیک امام موسی کاظم (ع) برازجان از جمله این پروژه هاست.

دارابی یادآور شد: توسعه بیمارستان‌های سلمان فارسی بوشهر، مهر برازجان و نبی اکرم عسلویه از دیگر اقدامات توسعه خدمات درمانی تامیت اجتماعی در سال ۹۷ است.

وی بیان کرد: در بخش درمانی نیز انجام اعمال تعویض مفصل زانو و لگن به طور رایگان برای بیمه شدگان استان بوشهر و استان‌های همجوار در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر از دیگر اقدامات انجام شده توسط مدیریت درمان تامین اجتماعی استان است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر افزود: همچنین تخت‌های بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان بوشهر با افزایش ۲.۳۹ درصدی نسبت به سال ۹۶ به ۲۵۷ تخت رسیده است.

دارابی گفت: میانگین استانی ضریب اشغال تخت در بخش درمان تامین اجتماعی این استان در سال گذشته حدود ۸۴.۴۵ درصد بود در حالی که این رقم در سال ۹۶، ۸۱.۹۵ درصد و نرمال کشوری ۷۴.۷ درصد است.

وی بیان کرد: بیمارستان سلمان فارسی با ضریب اشغال تخت ۹۵ درصدی بالاترین ضریب اشغال تخت را داراست.

دارابییادآورشد: سامانه تدارکات الکترونیک دولت برای افزایش سطح سلامت اداری و شفافیت مالی مناقصه ها در این بخش راه اندازی شده است.

وی با اشاره به افزایش نیرو در سال ۹۷ افزود: در این مدت ۶۹ نفر در بخش درمان تامین اجتماعی جذب شده و ۵۳ نفر در مراحل استخدام هستند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر اظهار داشت: خرید ۲ دستگاه چیلر با ۴۸ میلیارد ریال از محل بودجه عمرانی و خرید سه دستگاه دیزل ژنراتور برای واحدهای کنگان، گناوه و بیمارستان سلمان فارسی با ۳۳ میلیارد ریال از محل تعمیرات اساسی از دیگر اقدامات است.

دارابی ادامه داد: درصد رضایتمندی در بیمارستان‌های تابعه مدیریت درمان استان در سال ۹۷، معادل ۹۱ درصد بوده که نسبت به سال ۹۶، ۱۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: این در حالی است که رضایتمندی سال ۹۷ از میانگین کشوری که ۸۹ درصد بوده بالاتر است.

۷۲۰۸/‏۶۰۴۳

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha