۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۳۹
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85477877
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی بوشهر برای ترددهای دریایی هشدار نارنجی داد

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۳۹
کد خبر: 85477877
هواشناسی بوشهر برای ترددهای دریایی هشدار نارنجی داد

بوشهر-ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: برای روز شنبه تا دوشنبه هفته آینده نسبت به ترددهای دریایی در این استان هشدار سطح نارنجی ( اقدام ضروری) داده می‌شود.

پیام مساعدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در مدت یاد شده سرعت وزش بادهای شمال غربی گاهی به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا به ۱۲۰ تا ۱۸۰ گاهی تا ۲۴۰ سانتیمتر می‌‎رسد.

وی افزود: از شنبه تا دوشنبه هفته آینده همچنین احتمال نفوذ گرد و خاک فرامنطقه‌ای و کاهش دید برای استان بوشهر دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: وضعیت اثر اعلام شده در روز شنبه سواحل و فراساحل استان بوشهر، یکشنبه سواحل شمالی، سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی و دوشنبه سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی استان خواهد بود.

مساعدی تاکید کرد: با توجه به افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس نسبت به اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، خطر غرق‌ شناورها و همچنین خطر غرق‌ شناگران در مناطق تحت تاثیر هشدار داده می‎‌شود.

وی ادامه داد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که تا اوایل وقت جمعه هفته جاری با تداوم وزش باد شدید روی دریا، خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

مساعدی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر کمی تا نیمه ابری همراه با غبار محلی و وزش باد گاهی گرد و خاک و در برخی نقاط همراه با رگبار پراکنده باران و رعدو برق پیش بینی شده است.

وی گفت: در مدت یاد شده جهت وزش باد به طور غالب جنوب شرقی تا شمال شرقی با سرعت ۱۲ تا ۳۸ گاهی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت و در هنگام وزش تندباد بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا در قسمت‌های جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ فراساحل گاهی ۱۵۰ سانتیمتر و در مناطق شمالی و مرکزی ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی تا ۲۴۰ سانتیمتر پیش بینی می شود.

مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد دریا ساعت ۱۲:۴۴ و جزر دریا ساعت ۲۱:۱۴ خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha