۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۲۴
کد خبر: 85475828
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

شهردارها و دهیاری‌های بوشهر پول‌دار شدند/ ۲۰ هزار میلیارد ریال در گام اول

بوشهر- ایرنا- حق عوارض آلاینده که چند صباحی توسط شرکت های نفت، گاز و پتروشمی مستقر در استان بوشهر به نوعی حبس شده بود با پیگیری های استانداری و دادگستری استان آزاد و در گام اول حکم پرداخت ۲۰ هزار میلیارد ریال به حساب شهرداری ها و دهیاری های جنوب استان اخذ شد.

به گزارش ایرنا؛ رئیس کل دادگستری استان بوشهر روز دوشنبه در نشست با نمایندگان تشکلات کارگری و شرکت‌های تعاونی استان بوشهر اظهار کرد: بر اساس بررسی های انجام شده، تا پایان تیرماه احکام پرداخت ۱۹۰ هزار میلیارد ریال دیگر از عوارض آلایندگی به حساب شهرداری ها و دهیاری های چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر واریز می شود.

مهدی مهرانگیز افزود: این اعتبار فقط برای فعالیت های عمرانی هزینه خواهد شد و در صورتی که برای حقوق، دستمزد و همچنین خرید خودرو و یا هر برنامه تعریف نشده دیگری هزینه شود، پرونده قضایی برای خاطیان در دادگستری باز می شود.

وی اضافه کرد: حق مردم استان بوشهر است که اگر دود ناشی از آلودگی محیط های صنعتی پیرامونی استشام و از قبل آن دچار بیماری می شوند از عوارض آلاینده ها نیز بهره ای ببرند.

مهرانگیز ادامه داد: با تخصیص این اعتبارات در صورت نظارت جدی بر هزینه کرد آن ، انقلابی در حوزه مبلمان شهری و ارائه خدمات بهینه به مردم در شهرها و روستاهای پیرامونی مناطق آلوده ایجاد می شود.

وی یادآور شد: سال گذشته کل اعتبارات عمرانی استان بوشهر حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال بوده که بخش حدود ۳۰ درصدی آن نیز تحقق نیافت در حالی که در گام نخست همین میزان اعتبار به شکل کامل از محل عوارض آلایندگی به چهار شهرستان جنوبی استان اختصاص یافته است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر بیان کرد: شرکت های مستقر در جنوب استان موظف هستند در اولین فرصت ۲۰ هزار میلیارد ریال را به حساب شهرداری ها و دهیاری ها واریز کنند.

مهرانگیز اظهار کرد: موضوع فلرینگ و مشعل سوزی نیز به جد دنبال می کنیم و از زمانی که مدیران شرکت های آلوده کننده محیط زیست متوجه عزم دادگستری برای برخورد با پدیده مشعل سوزی شده اند تلاش می کنند که این میزان به حداقل برسد.

وی ادامه داد: همه این شرکت ها شناسایی و به آنها ۲ سال مهلت داده شده تا سطح مشعل سوزی را به کمتر از ۲۰ درصد وضعیت موجود کاهش دهند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اعلام این که پیگیری موضوع حقوق عامه به عنوان یک اولویت در ساختار دستگاه قضا تعریف شده، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب و رئیس قوه قضاییه موضوع حقوق عامه را یک ضرورت دانسته و از دادگستری های استان ها خواسته شده هیچ گونه مسامحه و کم کاری در این زمینه به خرج ندهند.

وی با اعلام این که مردم استان بوشهر از جمله بهترین ها در کشور هستند، گفت: در ارزیابی دقیق علمی که قوه قضاییه بر پایه نظرسنجی ها از مردم در بخش های مختلف قضایی به عمل آورد، استان بوشهر در سال ۱۴۰۲ موفق به کسب رتبه اول از حیث میزان رضایت از کارکرد دادگستری و قضات با کمترین شکایات شده است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اعلام این که در سال گذشته کمترین میزان شکایات از دادگستری و قضات در پرونده الکترونیک استان ثبت شده، عنوان کرد: بزرگ منشی، گذشت، مردم داری در کنار مهمان دوستی مهمترین شاخص اجتماعی و فرهنگی مردم این استان است که سبب شده به نسبت سایر استان ها کمتر وارد فضای شکایت شوند و بخش عمده ای از شکایات نیز به صلح و سازش ختم می شود.

مهرانگیز بیان کرد: موضوع برخورد قضات و کارکنان با مردم به عنوان یک اصل مهم در دادگستری استان پیگیری می کنیم و در هیچ رده و جایگاهی اجازه نمی دهیم که حرمت این مردم نجیب دچار مشکل شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha