۲۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۴۴
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 83350496
T T
۰ نفر

هفت هزار گلستانی خادمیار آستان قدس رضوی هستند

۲۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۴۴
کد خبر: 83350496
هفت هزار گلستانی خادمیار آستان قدس رضوی هستند

گنبدکاووس - ایرنا - مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در گلستان اعلام کرد که از سال ۹۶ تا الان، تعداد هفت هزار نفر از اقشار مختلف مردم این استان به صورت افتخاری خادمیار آستان مقدس شده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدحسین علوی روز چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در گنبدکاووس گفت: از این تعداد عضو افتخاری ۵۰ درصد آنان به عضویت خادمان کشیک حرم رضوی درآمدند و در ماه یک روز در آستان رضوی به زائران خدمت می‌کنند.

وی افزود: اجرای طرح خادمیاری رضوی در راستای منویات رهبری انقلاب و با هدف بهره مندی همه زائران و ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بالاخص امام رضا (ع) از خدمات آستان قدس از دو سال پیش در سراسر کشور آغاز شد.

علوی اضافه کرد: در این طرح افراد علاقه مند عادی یا دارای تخصص در بخش‌های مختلف در سطح شهرها، محلات و روستاها می‌توانند عضو شوند و به عنوان خادمیار امام رضا (ع) به نیازمندان محل سکونت خود یا در دیگر مناطق محروم منطقه خدمات ارائه نمایند.

وی تصریح کرد: پس از حداقل یک سال عضویت در این طرح و ثبت خدمات و فعالیت‌های آنان در سامانه مربوطه، خادمیاران به عنوان خادم کشیک حرم انتخاب می‌شوند که در ماه یک روز می‌توانند در حرم رضوی به زائران ارائه خدمات نمایند.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در گلستان، شناسایی زائران بار اولی یا افراد بالای ۴۰ سال که پنج سال است نتوانسته‌اند به زیارت امام رضا (ع) بروند، تهیه بسته‌های غذایی یا نوشت افزار و توزیع آن بین نیازمندان و دانش آموزان و ارائه خدمات تخصصی به نیازمندان را از مهمترین فعالیت خادمیاران رضوی برشمرد.

علوی همچنین با اشاره به فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری آستان قدس رضوی در استان‌های مختلف کشور، گفت: برای انجام این فعالیت‌ها در گلستان نیز درحال شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی استان و معرفی آن به آستان قدس هستیم اگرچه هم اکنون این آستان در برخی طرح‌ها از جمله احداث دو مجتمع رفاهی بین راهی برای زائران در آزادشهر و بندرگز، مشارکت در احداث سد چایلی و احداث راه آهن گرگان - مشهد ورود پیدا کرده است.

وی، تبین معارف اهل بیت (ع) بالاخص امام رضا (ع) در بین گروه‌های مختلف مردم و کمک به محرومیت زدایی را دو محور مهم فعالیت‌های آستان قدس رضوی اعلام کرد و بیان داشت: این آستان مقدس علاوه بر کمک‌هایی که تاکنون به سیل زدگان گلستانی داشته، قرار است در روزهای آینده در امر تعمیر و بازسازی واحدهای مسکونی سیل زدگان این استان نیز مشارکت داشته باشند.

به گزارش ایرنا، امام جمعه گنبدکاووس نیز در این مراسم با قدردانی از خدمات آستان قدس رضوی در منطقه گلستان ابراز امیدواری کرد تا با اجرای طرح خادمیاری رضوی، فصلی جدیدی از خدمات این آستان مقدس بالاخص درحوزه طرح‌های اقتصادی و محرومیت زدایی در منطقه آغاز شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمود ترابی گفت: کمک‌های آستان قدس رضوی در قالب طرح خادمیاری نه تنها منافاتی با فعالیت دیگر ادارات و نهادها ندارد بلکه بازویی برای خدمات آنان به جامعه هدف محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا، در این مراسم با قدردانی از تلاش‌های حجت الاسلام علی اکبر نصرتی مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در گنبدکاووس، حجت الاسلام محمدباقر مظفری به عنوان رئیس جدید دفتر این شهرستان معرفی شد که در سخنانی با تشریح برنامه‌های خود از ورود یک محموله لوازم خانگی شامل ۱۰۰ دستگاه پنکه و ۱۰۰ دستگاه یخچال به همراه بسته‌های غذایی ازسوی آستان قدس برای توزیع بین سیل زدگان دو محله مدرسی و افغان آباد گنبدکاووس خبر داد.

وی، تلاس برای جذب حداکثری خادمیاران رضوی بویژه از بین نسل جوان، استفاده از ظرفیت بانوان و استادان دانشگاه، فرهیختگان و نخبگان، استفاده از ظرفیت علمای اهل سنت و جمع آوری کمک‌های مردمی و نیکوکاران برای توزیع بین نیازمندان را از جمله برنامه‌های خود در مسئولیت جدید برشمرد.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و در این مراسم که در دفتر امام جمعه برگزار شد، جمعی از علما و روحانیون شیعه و اهل سنت و برخی مسئولان این شهرستان حضور داشتند.

/۳۰۳۹/‌۱۸۶۰

سرخط اخبار استان‌ها