مبارزه با قاچاق کالا در گلستان به نقشه راه پیشگیری نیاز دارد
نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گلستان

گرگان- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان گفت: تهیه و اجرای نقشه راه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا، سوخت و چوب در این استان شمالی با همکاری دستگاه‌های مرتبط ضروری است.

به گزارش ایرنا، سیدعلی مهاجر عصر یکشنبه در نشست اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خواستار همکاری بیش از گذشته مدیران دستگاه‌های مرتبط با حوزه مقابله با قاچاق کالا و ارز در استان در اجرای مصوبه‌های این کمیسیون شد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گلستان نیز گفت: پارسال با تشکیل ۲ هزار و ۵۳۴ پرونده قاچاق کالا در استان هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال جریمه برای خریدار و فروشندگان این کالاهای قاچاق تعیین شد.

به گفته وی کشف باند سازمان یافته ملی قاچاق ۳۴ خودرو سواری خارجی به ارزش سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، کشف قاچاق سیگار حاشیه کشورهای دریای خزر به تعداد هشت میلیون و ۳۱۸ نخ به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال، کشف نفت کوره به میزان ۷۵۰ هزار لیتر و به ارزش ۷۰ میلیارد ریال، کشف هزار و ۲۰۰ کیسه کود شیمیایی یارانه‌ای به ارزش ۱۲ میلیارد ریال، کشف عتیقه و فلزات گران‌بها به ارزش ۱۵ میلیارد ریال و کشف ۹ میلیون لیتر قاچاق سوخت به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال از جمله اقدام‌های انجام شده در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گلستان طی سال قبل بوده است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی گلستان نیز از رشد ۴۶۰ دزصدی قاچاق سوخت توسط خودروهای شوتی در استان در یکماه اخیر نسبت مدت مشابه سال خبر داد و گفت: پلیس استان در این حوزه ۲ طرح را اجرا کرده است.

سرهنگ عباسعلی پهلوانی‌نسب خواستار همکاری بیش از گذشته فرمانداران شهرستان‌های مرتبط از جمله گرگان، رامیان، آزادشهر، مراوه‌تپه، رامیان و گالیکش در مقابله با قاچاق سوخت شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان نیز از رسیدگی به پرونده‌های درخواست تجدید رسیدگی باقی مانده از گذشته در استان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی شعبه تجدیدنظر از بهمن سال قبل در استان، تا یک ماه آینده این پرونده‌ها رسیدگی و رای صادر خواهد شد.

رضا قشلاقی افزود: تا سال قبل پرونده‌های تجدیدنظر تعزیرات حکومتی استان در مرکز مورد بررسی قرار می‌گرفت.

در این نشست، اجرای طرح پلاک کوبی دام زنده و پیشگیری از قاچاق، راهکارهای مقابله با قاچاق چوب جنگلی، تامین و توزیع نشست افزار تحصیلی و پیگیری حل مشکل فعالان حوزه طلا و جواهر از سوی مدیران و کارشناسان دستگاه‌های مرتبط استانی طرح و مورد بررسی قرار گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha