۱۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۴۲
کد خبرنگار: 2588
کد خبر: 83343912
T T
۰ نفر

کلینیک تخصصی سنجش فشار خون در مراغه راه اندازی شد

۱۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۴۲
کد خبر: 83343912
کلینیک تخصصی سنجش فشار خون در مراغه راه اندازی شد

مراغه - ایرنا - همزمان با اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون، کلینیک تخصصی سنجش فشارخون در مراغه راه اندازی شد.

به گزارش ایرنا، رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه روز شنبه در مراسم افتتاح این کلینیک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در راستای اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون این مرکز در محل درمانگاه فرهنگیان این شهرستان و با زیربنای حدود ۲۰۰ متر مربع راه اندازی شده است.


اصغر تنومند افزود: در این مرکز با حضور کادر پزشکی و بهداشتی، فشارخون افراد بالای ۳۰ سال، بیماران کلیوی و دیابتی و مادران باردار به صورت شبانه روزی مورد سنجش و پایش قرار می گیرد.


وی ادامه داد: با انجام سنجش فشارخون، میزان بالای آن در این افراد شناسایی شده و در صورت لزوم داروی مناسب یا درمان برای کنترل آن توسط پزشکان مستقر در آن تجویز می شود.


تنومند اضافه کرد: با توجه به اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون، پیش بینی می شود ۱۳۰ هزار نفر افراد بالای ۳۰ سال، دیابتی و مادران باردار این شهرستان مورد سنجش و غربالگری قرار گیرند.


وی گفت: در راستای این طرح و در اماکن عمومی، میادین، مسجد جامع و مراکز بهداشتی، خانه های بهداشت و درمانگاه های تخصصی، سنجش فشارخون به صورت رایگان انجام می شود.


وی افزود: سنجش و غربالگری فشارخون به عنوان راهکاری مناسب در قالب اجرای طرح تحول نظام سلامت انجام شده و می تواند زمینه را برای برنامه ریزی پیشگیرانه از بروز بیماری هایی که براثر فشارخون بالا ایجاد می شود فراهم کند.


وی اضافه کرد: اجرای طرح بسیج ملی فشارخون تا ۱۵ تیرماه در مراکز بهداشتی و درمانی این شهرستان و همزمان با سراسر کشور در حال اجراست و شهروندان در مناطق شهری و روستایی می توانند با مراجعه به این مراکز از میزان فشارخون خود آگاه شوند.


به گزارش ایرنا، هم اکنون ۱۸ مرکز بهداشت شهری در قالب مراکز جامع سلامت و ۸۰ خانه بهداشت روستایی در شهرستان مراغه خدمات بهداشتی برای ساکنان مناطق شهری و روستایی ارائه می دهند.


شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.


۳۰۷۷/‌۷۴۸۷

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها