۱۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۳۶
کد خبر: 83343666
T T
۰ نفر
معاون استانداری سمنان: ورزش همگانی تقویت‌کننده روحیه جمعی است

سمنان- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: ورزش همگانی به عنوان کار نشاط آور نقشی مؤثر در تقویت نشاط اجتماعی و روحیه جمع گرایی دارد.

حبیب الله خجسته پور عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: مسابقات قهرمانی برخی رشته‌های ورزشی به صورت فردی است، اما آموزش و تمرین در کلاس ورزشی جمعی بوده و مانع از فردگرایی و موجب تقویت روحیه جمع پذیری می‌شود.


وی ادامه داد: ترویج و تقویت ورزش همگانی در دستور کار و مد نظر دستگاه‌های اجرایی مرتبط و به طور ویژه اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان به منظور تقویت نشاط اجتماعی و افزایش مشارکت جمعی است.


وی ابراز داشت: مهمترین اقدام برای تقویت روحیه جمع پذیری، انجام کار فرهنگی است و انجام کار فرهنگی یک متولی خاص ندارد و همه دستگاه‌های اجرایی به نوعی در کنار وظایف ذاتی، کار فرهنگی انجام می‌دهند.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان تصریح کرد: فصل تابستان و شروع اوقات فراغت فرصت طلایی برای تقویت روحیه جمع پذیری از طریق برگزاری کلاس‌های جمعی است.


وی خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، حوزه هنری، اداره کل ورزش و جوانان، بسیج، کانون فرهنگی مساجد و دستگاه‌های مختلف سمنان، برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در فصل تابستان کلاس‌های زیادی در زمینه مختلف مانند ورزشی، مذهبی، هنری، علمی و ادبی برگزار می‌کنند.


خجسته پور یادآور شد: بالا بردن مشارکت جمعی و تقویت روحیه جمع پذیری از اهداف برگزاری کلاس‌های غنی سازی اوقات فراغت است، حتی اگ مسابقات قهرمانی فردی باشد ولی آموزش و تمرین به صورت جمعی است.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: سازمان‌های مردم نهاد، نیز نقشی مؤثر در تقویت روحیه جمع گرایی و نشاط اجتماعی دارد و باید از این ظرفیت برای تحقق راهبردها به خوبی استفاده کرد.


به گزارش ایرنا، استان سمنان بیش از ۷۰۲ هزار نفر جمعیت دارد که ۲۷ درصد جمعیت استان را جوانان تشکیل می‌دهند و برنامه ریزی درست و اصولی برای غنی سازی اوقات فراغت این قشر مهم جامعه نقش انکارناپذیری در تقویت روحیه جمع پذیری و به دنبال آن پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و داشتن جامعه سالم دارد.


۷۳۴۲/۶۱۰۳

سرخط اخبار استان‌ها