۱۷ خرداد ۱۳۹۸، ۹:۰۲
کد خبرنگار: 1165
کد خبر: 83342681
T T
۰ نفر
۱۱ هزار خانوار روستایی آذربایجان‌غربی از مسیر آسفالته بهره مند هستند

ارومیه- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی گفت: با اجرای طرح آسفالت مسیر روستایی بیش از ۱۱ هزار خانوار روستایی از مسیر مناسب برای رفت و آمد برخوردار شده اند.

محمود بدلی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای این طرح تاکنون مسیر ارتباطی ۲۸۶ روستای این استان از مسیر آسفالته برخوردار شده است.
وی ادامه داد: در این مدت ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمربع مسیر روستایی با استفاده از قیر یارانه‌ای آسفالت شده است.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۶ هزار تُن قیر یارانه‌ای برای اجرای این طرح‌ها به آذربایجان غربی اختصاص یافته است، اعلام کرد: برای این امر بیش از ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
بدلی با اشاره به اینکه اجرای طرح هادی روستایی از دیگر اقدامات موثر دولت در آبادانی روستاهاست، اظهار داشت: این طرح با تلاش مسوولان و توجه ویژه دولت در ۵۸۶ روستای این استان با ۲۸ درصد پوشش اجرایی شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی گفت: اجرای سنگ فرش و آسفالت، احداث پیاده راه و اصلاح شبکه معابر، احداث سیل بند، آماده سازی اراضی پیش بینی شده برای گسترش روستا و تکمیل شبکه دفع فاضلاب از اقداماتی است که در قالب طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار انجام می‌شود.
به گزارش ایرنا در مجموع ۲ هزار و ۷۲۵ روستای دارای سکنه در آذربایجان غربی وجود دارد که ۲ هزار و ۲۰۰ روستا از آنها بالای ۲۰ خانوار بوده و نقشه طرح هادی در همه این روستاها اجرا شده است؛ طرح هادی روستایی با هدف ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان، هدایت فیزیکی روستاها و تأمین عادلانه امکانات انجام می‌گیرد.
پایه چنین طرح های در کشور از سال ۱۳۶۲ هجری شمسی و تحت عنوان روان بخشی روستاها در یکی از نقاط روستایی شهرستان شهرکرد و توسط وزیر مسکن و شهرسازی وقت به اجرا گذاشته شد و در سال‌های بعد به خصوص از سال ۱۳۶۶ هجری شمسی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با جدیت تمام پیگیری شد.
تجدید حیات و هدایت روستاها از ابعاد کالبدی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از جمله اهداف مورد نظر در طرح‌های مذکور است.
این استان مرزی دارای سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفر جمعیت است که ۳۴.۶ درصد از آن در مناطق روستایی و ۶۵.۴ درصد در مناطق شهری سکونت دارند.


۹۹۱۸/‏۷۱۲۹

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha