۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۱۵
کد خبر: 83305776
T T
۰ نفر

15 تن زباله از اطراف مخزن سد مهاباد جمع آوري شد

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۱۵
کد خبر: 83305776
15 تن زباله از اطراف مخزن سد مهاباد جمع آوري شد

مهاباد- ايرنا- مدير امور آب مهاباد گفت: پاكسازي اطراف مخزن سد اين شهرستان از ابتداي امسال آغاز و تاكنون طي سه مرحله حدود 15 تن زباله و پسماند جمع آوري شده است.

رضا جهيني روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: مرحله اول طرح پاكسازي اطراف مخزن سد مهاباد توسط دوستداران محيط زيست اين شهرستان و 2 مرحله ديگر نيز به همت پرسنل اداره امور آب و فعالان زيست محيطي انجام شده است.
«جهيني» با بيان اينكه هر ساله طرح پاكسازي مخزن سد مهاباد در چند مرحله انجام مي شود، اضافه كرد: وجود اين حجم از زباله تاثير مستقيم بر كاهش كيفيت آب شرب شهروندان مي‌گذارد و بسياري از ميكروب ها و باكتري هاي ناشي از اين پسماندها در مراحل تصفيه و پاكسازي آب از بين نمي روند.
وي اظهار داشت: مقداري از حجم زباله ها از بالادست سد و در مسير رودخانه رها شده و مقداري ديگر از حجم زباله ناشي از رهاسازي ظروف يكبار مصرف و زباله شهروندان است.
مدير امور آب مهاباد با اشاره به اينكه در حاشيه سد مهاباد چندين سطل زباله بتني تعبيه شده، از مردم و مسافران اين شهرستان خواست تا از آلوده كردن محيط زيست با پسماندها خودداري كرده و قبل از طبيعت گردي كيسه زباله تهيه كنند.
وي يادآور شد: سد مهاباد به دليل موقعيت استراتژيكي و اينكه منبع تامين كننده آب شرب شهروندان است، مورد توجه ويژه مسوولان و مردم قرار دارد و بر اين اساس امسال اقدامات جدي در خصوص رفع تصرف حاشيه آن در دستور كار قرار دارد.
به گزارش ايرنا، در تعطيلات عيد نوروز امسال به ويژه در روز طبيعت متاسفانه برخي از مردم و گردشگران پسماندهاي خود را در حاشيه اين سد و اطراف جاده رها كرده بودند.
درياچه سد مهاباد از مهمترين مكان هاي گردشگري اين شهرستان به شمار مي رود و همه روزه و به ويژه در روزهاي تعطيل پذيراي شمار زيادي از شهروندان و گردشگران است.
اين سد كه در ضلع غربي اين شهر احداث شده، تنها يك كيلومتر با شهر فاصله دارد و به همين لحاظ يكي از نزديكترين سدها به مناطق مسكوني به شمار مي آيد.
سد مهاباد داراي 197 ميليون مترمكعب ظرفيت اسمي و 172 ميليون مترمكعب ظرفيت مفيد است كه علاوه بر تامين آب شرب شهر، بيش از 12 هزار هكتار از اراضي كشاورزي اين شهرستان را نيز زير پوشش قرار مي دهد.
9903/6185/3072