۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۷:۴۹
کد خبر: 83296630
T T
۰ نفر
چالش تشكيلات خودگردان با رژيم صهيونيستي برسر كسر درآمدهاي مالياتي

تهران - ايرنا - «محمود عباس» رييس تشكيلات خودگردان اعلام كرد كه با توجه به ادامه سياست رژيم صهيونيستي در كسر درآمدهاي مالياتي فلسطين، اين تشكيلات به نشانه اعتراض حاضر به دريافت مابقي اين درآمد از تل آويو نيست.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا به نقل از خبرگزاري 'آناتولي'، عباس در جلسه هفتگي تشكيلات خودگردان فلسطين در رام الله تاكيد كرد كه موضع ما دراين خصوص واضح است، هرگز مابقي اين درآمدهاي كسر شده را دريافت نخواهيم كرد.
محمود عباس، رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين پيشتر در ماه فوريه اعلام كرده بود كه با دريافت درآمدهاي مالياتي كسر شده مخالف است.
رژيم صهيونيستي درآمدهاي حاصله از ماليات‌هايي كه به صورت ماهانه براي عبور كالاها از گذرگاه هاي اراضي اشغالي دريافت مي ‌كند را به تشكيلات خودگردان مي‌دهد، اما مخالفت تشكيلات با دريافت اين اموال پس از آن صورت گرفت كه تل‌آويو اجراي قانون تصويب شده در پارلمان اسرائيل را آغاز كرد. طبق اين قانون، به دليل حقوق ماهانه كه تشكيلات خودگردان به خانواده‌هاي اسيران و شهداي فلسطيني اختصاص مي‌دهد، حدود 5 درصد از درآمدهاي فلسطين به ارزش 11 ميليون دلار كسر مي‌شود.
محمود عباس در جلسه امروز تشكيلات خاطرنشان كرد كه در چند ماه گذشته به دليل فشارهاي مالي توانستيم فقط 50 درصد از حقوق كارمندان را پراخت كنيم ولي در تلاش هستيم تا در ماه آينده اين ميزان را به 60 درصد افزايش دهيم.
وي افزود: در نشست هفته گذشته وزيران خارجه اتحاديه عرب در قاهره از كشورهاي حاضر خواستيم تا ماهانه 100 ميليون دلار به تشكيلات خودگردان قرض دهند ولي تاكنون جوابي از آنها دريافت نكرديم.
عباس همچنين گفت: روز گذشته يكي از مسئولان ارشد جنبش فتح با وزير امور مالي اسرائيل ديدار و با ابلاغ موضع ما به وي، تاكيد كرد كه از كم شدن كوچك ترين مقدار از اموالمان چشم پوشي نمي كنيم و در اين راه هر هزينه اي هم كه لازم باشد پرداخت خواهيم كرد.
دريافت درآمدهاي مالياتي از كالاهاي عبوري از گذرگاه هاي اراضي اشغالي حدود 65 درصد از بودجه تشكيلات خودگردان را تشكيل مي دهد كه عدم دريافت اين پول از بهمن ماه گذشته، اين تشكيلات فلسطيني را براي پرداخت حقوق كارمندان و اداره امور دچار مشكلات اساسي كرده است.
«رياض المالكي» وزير خارجه فلسطين هم در اظهاراتي تاكيد كرد كه تشكيلات خودگردان براي سومين ماه متوالي اموالي را كه رژيم صهيونيستي به حساب اين تشكيلات واريز كرده به نشانه اعتراض به آنها پس داده است.
بر اساس پروتكل اقتصادي پاريس كه در سال 1994ميان فلسطين و رژيم صهيونيستي به امضا رسيده ، تل آويو ماليات بر كالاهايي كه از گذرگاه هاي اراضي اشغالي انتقال مي يابند را جمع آوري و ماهيانه به تشكيلات خودگردان تحويل مي دهد.
اما اسرائيل به بهانه حقوقي كه تشكيلات خودگردان از محل اين درآمدها به خانواده‌هاي اسيران و شهداي فلسطيني اختصاص مي‌دهد تصميم گرفت بخشي از اين پول را كسر كند.
ناظران معتقدند اين امر يك حركت سياسي با هدف افزايش محبوبيت بنيامين نتانياهو، نخست وزير اين رژيم در مقابل رقبايش پيش از انتخابات پارلمان بود كه با ادامه پرداخت درآمدهاي مالياتي به تشكيلات خودگردان مخالف بودند.
خاورم*9469*1211
۰ نفر

سرخط اخبار جهان