۲۰ اسفند ۱۳۹۷، ۸:۰۳
کد خبر: 83238771
T T
۰ نفر
تيم ملي كمان سنتي ايران با هدايت مربي اروميه اي قهرمان شد

اروميه - ايرنا - رييس هيات تيراندازي با كمان آذربايجان غربي گفت: تيم هاي ملي كمان سنتي مردان و زنان ايران با هدايت «الهام قره باغ» مربي اروميه اي، بر سكوي قهرماني مسابقات بين المللي جام ژئو پارك ارس جاي گرفت.

پيمان رضايي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: دومين دوره اين مسابقات با حضورهفت تيم از كشورهاي ايران، تركيه، آذربايجان، افغانستان و عراق به ميزباني سازمان منطقه آزاد و تجاري صنعتي ارس در شهرستان جلفا برگزار شد.
وي با بيان اينكه مسابقات در 2 بخش مردان و زنان برگزار شد، ادامه داد: سرپرستي تيم ملي ايران را «مصطفي چليپا» از آذربايجان غربي بر عهده داشت.
وي بيان كرد: دربخش مردان تيم ملي ب ايران قهرمان شد، تيم ملي الف ايران به مقام نايب قهرماني رسيد و تركيه بر سكوي سوم ايستاد.
رييس هيات تيراندازي با كمان آذربايجان غربي گفت: در بخش بانوان تيم ملي الف ايران بر سكوي قهرماني جاي گرفت، تيم تركيه دوم شد و تيم ملي ب ايران در جايگاه سوم قرار گرفت.
به گزارش ايرنا الهام غفاري پيشتر يكي از كمانداران موفق اروميه اي است كه چندين عنوان قهرماني كشور را در كارنامه دارد و در حال حاضر در كسوت مربيگري اين رشته ايفاي نقش مي كند.
غفاري مدال برنز مرحله دوم مسابقات تيراندازي با كمان رنكينگ كمان سنتي كشور جام سهند را كه در تير سال گذشته را در مراغه به دست آورده است.
«بهرام تيمورزاده» يكي ديگر از ملي پوشان با تجربه اروميه اي است كه سابقه حضور در تركيب تيم هاي ملي و اعزام به مسابقات بين المللي را دارا مي باشد.
كمانداران آذربايجان غربي در سال 1395 توانستند يك مدال نقره در مسابقات بين المللي و 9 مدال رنگارنگ رقابت هاي كشوري را كسب كنند.
تيراندازي با كمان ورزشي كم خطر و سرگرم كننده براي همه سنين به شمار مي رود و باعث افزايش تمركز و مهارت تعيين هدف مي شود؛ اين رشته از ورزش هاي توصيه شده پيامبر اسلام نيز به شمار مي رود.
7156/7129

سرخط اخبار استان‌ها