۱۶ بهمن ۱۳۹۷، ۸:۵۴
کد خبر: 83197764
T T
۰ نفر
ملي پوش وزنه برداري: هدفم كسب مدال در جهاني 2019 است

تهران - ايرنا - دارنده مدال طلاي دسته فوق سنگين نوجوانان و جوانان جهان گفت: هدفم كسب مدال در پيكارهاي جهاني سال 2019 تايلند است، اما در صورت حضور در بازيهاي المپيك توكيو فقط براي مدال طلا روي تخته خواهم رفت.

به گزارش ايرنا، «علي داوودي» روز سه شنبه در جمع خبرنگاران درباره حضورش در اردوهاي تيم ملي وزنه‌برداري بزرگسالان اظهار داشت: اردوي تيم ملي از 28 دي آغاز شده و با صلاحديد شوراي عالي فني و كادر فني تيم ملي مقرر شد با وجود اينكه يك سال ديگر هم مي‌توانم در رده سني جوانان وزنه بزنم اما در اردوي بزرگسالان حضور پيدا كنم.
وي اظهار داشت: اكنون شرايط خوبي دارم و بدون حاشيه كارم را انجام مي‌دهم. رقابت هاي بين المللي جام فجر را به عنوان يكي از مراحل گزينشي بازي هاي المپيك 2020 پيش رو داريم و تلاش دارم بهترين نتيجه را بگيرم. تمام هدف قرار گرفتن در بين 3 نفر برتر رقابت‌هاي جهاني بزرگسالان در سال 2019 است.
قهرمان جوانان جهان در پاسخ به اين سوال كه براي حضور در رده سني بزرگسالان نيازمند ثبت ركوردهاي بالاتري است، گفت: خوشبختانه شرايط خوبي دارم و در مدتي كه در اردوهاي تيم ملي حضور داشتم وزنه‌هاي خوبي را ثبت كرده‌ام. تلاش مي‌كنم روز به روز بهتر شوم و به ركوردهاي بالاتري برسم تا اگر قرار شد به عنوان نماينده ايران در المپيك 2020 وزنه بزنم با شرايط خوبي حاضر شوم.
اين ملي پوش تهراني تيم ملي در پاسخ به اين سوال كه با وجود 2 سهميه ايران در المپيك، آيا كار سختي براي حضور در توكيو خواهد داشت؟، گفت: دقيقا درست است. همه ملي پوشان حاضر در اردو از قهرمانان جهان و المپيك هستند، اما من هم تلاش مي‌كنم در كنار اين بزرگان خودي نشان دهم و جواز حضور در المپيك را كسب كنم. اگر موفق شدم با تمام وجودم براي سربلندي ايران تلاش مي‌كنم و اگر هم نشدم تلاشم را براي رقابت‌هاي بعدي ادامه خواهم داد.
وي درباره حضورش در مسابقات وزنه‌برداري جام فجر و غيبت وزنه‌برداران فوق سنگين ايران در اين رقابت‌ها گفت: بعد از مسابقات بزرگسالان جهان تنها چند روز استراحت كردم و بلافاصله تمريناتم را از سر گرفتم تا زمان را از دست ندهم. هدف همه وزنه‌برداران حضور در المپيك است و جام فجر يكي از اهداف پيش روي ما در اين مسير است. البته از نظر امتياز كمي از رقيبانم عقب هستم و بايد بيشتر تلاش كنم تا اين فاصله را در جام فجر جبران كنم.
دارنده مدال طلاي وزنه‌برداري نوجوانان جهان در در خصوص برخي حاشيه هاي اين رشته، اظهار داشت: حاشيه آفت جان ورزشكاران است. تلاش مي‌كنم به دور از حاشيه كار خودم را انجام بدهم. اين حواشي همواره بوده و خواهد بود، اما من سعي مي‌كنم فارغ از آن تمرينات خودم را پيگيري كنم.
داوودي تصريح كرد: تا مسابقات جهاني سال آينده زمان خوبي دارم و سعي مي‌كنم با ركورد خوبي به اين مسابقات برسم. شايد نتوانم قول كسب مدال طلا را بدهم، اما حتما براي نقره مبارزه خواهم كرد و قول مي‌دهم در المپيك براي مدال طلا وزنه بزنم و رقابت كنم.
وي درباره ركوردهايش افزود: اگر در پيكارهاي جهاني سال 2018 تركمنستان، وزنه آخر را مي‌زدم با 19 سال سن و 245 كيلوگرم، برنز دوضرب بزرگسالان جهان را مي‌گرفتم كه فكر مي كنم بعد از سعيد محمدپور كسي چنين مدالي نگرفته باشد. امسال هم براي كسب مدال تلاش كردم و جزء مدعيان بودم. البته اين وزنه را بارها در تمرينات زده بودم، اما خيلي دور از دسترس نيست. در حال حاضر به غير از تالاخادزه وزنه‌بردار كامل ديگري وجود ندارد و فكر مي‌كنم امسال بتوانم براي كسب يك مدال خوشرنگ مبارزه كند.
ورزشي**1067**1597