۱۱ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۳۲
کد خبر: 83191299
T T
۰ نفر
بسيج سازندگي مازندران 200 واحد مسكن به محرومان تحويل مي دهد

ساري- ايرنا- رئيس سازمان بسيج سازندگي سپاه كربلاي مازندران گفت كه 200 واحد مسكني كه اين نهاد با مشاركت مردم و كميته امداد امام خميني (ره) ساخته و آماده كرده است، در دهه فجر به محرومان استان تحويل مي شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سرهنگ غلامرضا شريعتي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران هزينه ساخت اين واحدهاي مسكوني را 100 ميليارد ريال اعلام كرد و افزود: خانه هاي آماده تحويل از مجموعه 746 واحد مسكوني محرومان است كه ساخت آنها از تير ماه سال جاري آغاز شده بود.
وي گفت: همزمان با دهه فجر همچنين 120 پروژه محروميت زدايي در حوزه آب ، شبكه آبرساني، منابع ذخيره سازي آب، خانه عالم و مركز بهداشتي درماني با هزينه 30 ميليارد تومان در مازندران افتتاح و 500 سري جهيزيه نيز به افراد نيازمند شناسايي شده اهدا مي شود.
سرهنگ شريعتي با اعلام اين كه دهه فجر بهترين موقعيت براي تبيين دستاوردهاي انقلاب و ارزيابي تحقق اهداف آن است، از محروميت زدايي به عنوان يكي از اهداف و دستاوردهاي انقلاب ياد كرد.
وي يكي از اهداف تشكيل بسيج سازندگي را كمك به محروميت زدايي در كشور دانست و گفت كه اين نهاد از زمان تاسيس در سال 85 تاكنون براي اجراي حدود 6 هزار پروژه محروميت زدايي كمك كرده است.
رئيس سازمان بسيج سازندگي مازندران افزود: همچنين مجموعه سپاه كربلا از سال 91 تا 96 با پرداخت يكهزار و 800 ميليارد تومان به صورت وام در حوزه اقتصاد خرد، در راه محروميت زدايي گام برداشته است.
وي ادامه داد: از آنجا كه يكي از اقدامات مهم براي محروميت زدايي، ايجاد اشتغال است ، بسيج سازندگي مازندران تاكنون 23 هزار و 800 كارگاه و عرصه شغلي در زمينه هاي مختلف اعم از صنايع تبديلي بويژه كشاورزي و صنايع دستي ايجاد كرده است.
سرهنگ شريعتي مشاركت در حوزه اجراي پروژه هاي بزرگ و عمراني را يكي از اقدامات بسيج سازندگي برشمرد و افزود كه اين نهاد تاكنون بيش از 170 كيلومتر بهسازي راه روستايي استان انجام و بهسازي 100 كيلومتر از راه هاي روستايي را در دست اجرا دارد.
7335/1654