۱۳ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۵۲
کد خبر: 83122196
T T
۰ نفر
شهروندان مياندوآب بيش از سه ميليارد ريال صدقه دادند

مهاباد- ايرنا- مدير كميته امداد امام خميني (ره) مياندوآب گفت: مردم خير و نيكوكار اين شهرستان امسال سه ميليارد و 250 ميليون ريال صدقه پرداخت كردند.

رسول بخشي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه اين مقدار وجوه جمع آوري شده در اختيار افراد تحت حمايت اين نهاد قرار مي گيرد، افزود: 320 عدد صندوق بزرگ، 259 عدد صندوق متوسط و 16 هزار و 48 عدد صندوق كوچك در سطح اين شهرستان نصب و توزيع شده است كه از ابتداي سال جاري تاكنون از اين طريق به نيازمندان كمك كرده اند.
وي بيان كرد: درآمدهاي حاصل از صدقه در ساخت مسكن، تأمين جهيزيه، هزينه هاي درماني و تحصيلي مددجويان صرف شده است.
وي درباره عملكرد واحد فرهنگي و آموزشي اين نهاد حمايتي، اظهار داشت: از ابتداي سال جاري تاكنون يكهزار و 454 خانوار تحت حمايت كميته امداد امام خميني (ره) مياندوآب از خدمات فرهنگي بهره مند شدند و در اين زمينه، يكهزار و 150 خانواده از اين تعداد از اردوهاي زيارتي برخوردار و 195 نفر به مشهد مقدس و كربلا اعزام شدند.
وي گفت: همچنين 788 خانوار تحت پوشش كميته امداد امام خميني (ره) اين شهرستان از دوره هاي مربوط به اعتياد و پيشگيري از آن توسط كارشناسان پليس مبارزه با مخدر فرماندهي انتظامي شهرستان برخوردار شدند و در قالب طرح فلاح 134 خانوار در مراسم هاي علمي و مذهبي شركت كردند.
وي افزود: همچنين 621 خانواده از دوره هاي آموزشي در كانون فرهنگي ولايت اين نهاد برخوردار و 833 خانوار هم از آموزش هاي لازم قبل از ازدواج و سبك زندگي توسط استادان به صورت رايگان بهره مند شوند.
وي اضافه كرد: هدف اصلي از اين برنامه ها رشد و تعالي فرهنگي و اجتماعي خانوارهاي تحت حمايت و تحكيم بنيان خانواده و ترويج سبك زندگي اسلامي ايراني است.
به گزارش ايرنا، حدود سه هزار و 577 خانوار با جمعيتي بالغ بر 10 هزار و 800 نفر زير پوشش كميته امداد امام خميني (ره) مياندوآب هستند.
شهرستان مياندوآب در جنوب آذربايجان غربي واقع است و بيش از 277 هزار نفر جمعيت دارد.
7129/9871/3020