میاندوآبی‌ها امسال بیش از ۳۲ میلیارد ریال صدقه دادند

مهاباد- ایرنا- مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) میاندوآب گفت: مردم نیکوکار و خیّر این شهرستان، امسال ۳۲ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال‌ صدقه پرداخت کردند.

سرمست چوپان‌نژاد روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مقدار صدقه از طریق ۱۷ هزار و ۸۲ عدد صندوق‌ کوچک منازل و محل کسب و کار مردم، ۲۵۰ عدد صندوق‌ متوسط تعبیه شده در اداره‌ها و مراکز فرهنگی و ۵۰ عدد صندوق بزرگ معابر عمومی جمع‌آوری شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری صندوق‌های صدقه از سطح معابر و مراکز اداری و تجاری بیان کرد: از این پس پرداخت صدقه به صورت اینترنتی خواهد بود و دستورالعمل های اجرایی آن در حال آماده‌سازی است که به زودی کاربردی خواهد شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) میاندوآب با بیان اینکه نیکوکاران با شماره‌گیری کد دستوری اعلام شده از تلفن همراه خود، کد QR اختصاصی برای پرداخت صدقه را می توانند دریافت کنند، اظهار داشت: این کدها توسط نیروهای مشارکت‌های مردمی ادارات اجرایی کمیته امداد شهرستان بر روی صندوق های صدقات نصب و امکان پرداخت از این طریق برای مشترکان فراهم می‌شود.

وی بیان کرد: درآمدهای کمیته امداد از محل صدقات در تامین هزینه‌های درمانی، تحصیلی، مسکن و جهیزیه نیازمندان همان شهرستان صرف می شود.

به گزارش ایرنا، پنج هزار و ۶۰۰ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۱۲ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) میاندوآب هستند که از این تعداد سه هزار و ۴۰۹ خانوار مددجوی عادی (بالای ۶۰ سال) بوده و هزار و ۵۱۲ خانوار نیز در قالب تبصره ۱۴ در چتر حمایتی این نهاد قرار دارند.

شهرستان میاندوآب با بیش از ۲۷۰ هزار نفر جمعیت سومین شهرستان پرجمعیت آذربایجان غربی پس از ارومیه و میاندوآب است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha