۲۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۵:۰۴
کد خبر: 83102700
T T
۰ نفر
خط آهن اروميه براي تردد قطار مسافري آماده است

اروميه- ايرنا- مديركل راه ‌آهن آذربايجان گفت: اقدامات لازم براي تردد قطار در مسير خط آهن مراغه - اروميه انجام شده و اين خط براي تردد قطارهاي مسافري و باري آماده است.

شاپور ارسلاني روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بازديدهاي لازم براي بررسي كامل راه آهن مراغه - اروميه انجام شده و نزديك به 100 درصد طرح به اتمام رسيده است.
وي اضافه كرد كرد: به احتمال زياد خانواده هاي معظم شهدا، نخستين مسافران ايستگاه اروميه بلافاصله پس از برگزاري آيين افتتاح خواهند بود.
وي ادامه داد: اين قطار از لحاظ مسافرگيري مشكلي نخواهد داشت و مسافران مي توانند به راحتي از طريق خط ريلي اروميه - نقده - مهاباد - مياندوآب - ملكان - مراغه به شبكه ريلي كشور دسترسي داشته باشند.
به گزارش ايرنا، مسير خط آهن مراغه - مياندوآب - مهاباد - نقده - اروميه از سال 1381 به طول 182 كيلومتر آغاز شده بود كه امسال با اختصاص دهها ميليارد ريال اعتبار به بهره برداري مي رسد.
طرح راه آهن مراغه - اروميه طي سال 1380 مطالعه و در سال 1385 وارد فاز اجرايي شد و تا سال نخست فعاليت دولت تدبير و اميد /1392/ 84 كيلومتر از 182 كيلومتر كل مسير احداث شده بود.
از سال 1392 تاكنون علاوه بر اجراي ايستگاه هاي مدرن اروميه و نقده، با تلاش ويژه دولت تدبير و اميد 98 كيلومتر از اين مسير ريل گذاري و احداث و كاستي هاي دوره پيش از آن نيز برطرف شد.
براي هر كيلومتر ريل گذاري اين طرح 45 تا 50 ميليارد ريال و براي كل آن بيش از پنج هزار و 131 ميليارد ريال هزينه شده كه بيش از چهار هزار ميليارد ريال آن در دولت تدبير و اميد تامين شده است.
خط آهن مراغه - اروميه داراي چهار ايستگاه است و ايستگاه اروميه با 16 هزار مترمربع زيربنا و يك سالن ترانزيت، بزرگترين ايستگاه اين مسير به شمار مي رود.
8137/3072

سرخط اخبار استان‌ها