۱۷ آبان ۱۳۹۷، ۷:۲۸
کد خبر: 83092489
T T
۰ نفر

600 مبلغ مذهبي به مناطق مختلف قزوين اعزام شدند

۱۷ آبان ۱۳۹۷، ۷:۲۸
کد خبر: 83092489
600 مبلغ مذهبي به مناطق مختلف قزوين اعزام شدند

قزوين - ايرنا - معاون فرهنگي سازمان تبليغات اسلامي قزوين گفت: 600مبلغ مذهبي بومي و غيربومي به مناسبت ايام عزاداراي 28 و 29 صفر به مناطق مختلف استان اعزام شدند.

حجت الاسلام و المسلمين عباس نظري روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه 40 تن از مبلغان ياد شده از شهر مقدس قم بوده و ساير بومي استان هستند،افزود: اين مبلغان با حضور در اماكن مذهبي شهرها و روستاها در برنامه ها و مجالس مربوط به عزاداري اين ايام به تشريح و تبيين آموزه هاي ديني مي پردازند.
معاون فرهنگي سازمان تبليغات اسلامي استان قزوين اظهار داشت: برپايي نماز جماعت و برپايي محافل انس با قران كريم، آموزش مسايل مذهبي به همراه پاسخگويي به مردم در خصوص مسايل شرعي و شبهات ديني از ديگر برنامه هاي مبلغان اعزامي به شمار مي رود.
وي يادآور شد: سازمان تبليغات اسلامي استان قزوين با اعزام ناظران بر كار اين مبلغان نظارت خواهند داشت.
حجت الاسلام و المسلمين نظري اظهار داشت: امسال تلاش شده تا برنامه هاي سوگواري مربوط به ماه محرم و صفر از سوي هيات هاي مذهبي استان با خواندن قران آغاز شود كه اميدواريم اين موضوع به كمك مبلغان مذهبي و تلاش مسئولان هيات ها به عنوان يك فرهنگ نهادينه و فراگير شود.
28 صفر مصادف با رحلت جانگداز حضرت رسول اكرم محمد مصطفي (ص) و شهادت دومين امام شيعيان حضرت حسن مجتبي (ع) و 29 صفر نيز مصادف با شهادت هشتمين اختر تابناك امامت و ولايت حضرت علي ابن موسي الرضا (ع) است.
3013

سرخط اخبار استان‌ها