۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۸:۴۳
کد خبر: 82915904
T T
۰ نفر

2300 خانه ورزش روستایی در كشور تجهیز شد

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۸:۴۳
کد خبر: 82915904
2300 خانه ورزش روستایی در كشور تجهیز شد

شهركرد- ایرنا- رئیس فدراسیون ورزش روستایی و عشایری از تجهیز 2 هزار و 300 خانه ورزش روستایی در كشور خبر داد.

غلامرضا جعفری روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا در شهركرد افزود: این تعداد خانه ورزش روستایی در قالب حمایت وزارت ورزش و جوانان و ستاد مبارزه با مواد مخدر به لوازم ورزشی تجهیز شده است.
به گفته وی، برای تجهیز هر خانه ورزش روستایی 30 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته كه در مجموع تاكنون 70 میلیارد ریال برای تجهیز خانه های روستایی هزینه شده است.
وی تصریح كرد: 50 درصد از اعتبارات مورد نیاز برای تجهیز خانه های ورزشی از محل اعتبارات وزارت ورزش و جوانان و مابقی با كمك ستاد مبارزه با مواد مخدر تامین شده است.
به گفته وی، برای تحقق شعار سال و پیروی از فرامین مقام معظم رهبری تمامی تجهیزات ورزشی از تولیدات داخلی خریداری شده است.
رئیس فدراسیون ورزش روستایی و عشایری جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این سوال كه آیا فعالیت این فدراسیون موازی كاری با دیگر فدراسیون ها نیست؟ افزود: هر فدراسیونی مسئول رشته های ورزشی خود است و فدراسیون روستایی و عشایری به غیر از رشته های كلاسیك به ورزش های بومی و محلی نیز توجه دارد.
جعفری اظهار كرد: توسعه رشته های ورزشی كلاسیك در مناطق روستایی و عشایری براساس تفاهمنامه با سایر فدراسیون ها انجام می شود.
به گفته وی، بزودی اطلس بازی های بومی و محلی ایران با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان رونمایی می شود.
رئیس فدراسیون ورزش روستایی و عشایری گفت: تاكنون 800 نوع بازی بومی و محلی در ایران شناسایی شده كه در قالب یك هزار صفحه اطلس این بازی ها منتشر می شود.
جعفری درباره فقر حركتی در بین برخی از روستاییان نیز گفت: با توجه به مكانیزه شدن برخی از فعالیت ها در روستاها این فقر در بین برخی از روستاییان دیده می شود كه باید در این باره توسعه ورزش در روستاها تسریع شود.
وی درباره جهانی شدن برخی از رشته های ورزشی بومی و محلی ایران نیز گفت: برای دومین بار ورزشكاران روستایی و عشایری ایران به تورنمت بازی های عشایری در قرقیزستان دعوت شده است.
به گفته وی، ایران نیز در صدد است برای فراملی كردن برخی از بازی های بومی و محلی با كشورهایی كه قرابت فرهنگی دارد نشست های مشتركی را برگزار خواهد شد.
وی افزود: در نشستی كه با رئیس اداره تربیت بدنی و ورزش یونسكو برگزار شد، این مسئول سازمان ملل از تجربیات ایران در زمینه احیای بازی ها بومی و محلی استقبال كرد.
به گزارش ایرنا، با حضور رئیس فدراسیون ورزش روستایی و عشایری یكصد خانه ورزش روستایی در چهارمحال و بختیاری تجهیز شد.
2097/6021