۲۵ فروردین ۱۳۹۷، ۱۲:۰۶
کد خبر: 82885777
T T
۰ نفر

آذربايجان غربي در روز مبعث غرق در شادي است

۲۵ فروردین ۱۳۹۷، ۱۲:۰۶
کد خبر: 82885777
آذربايجان غربي در روز مبعث غرق در شادي است

اروميه- ايرنا- همزمان با سالروز بعثت پيامبر عظيم الشان اسلام، حضرت محمد مصطفي (ص)، مردم آذربايجان غربي به شادي پرداختند و اين روز سراسر رحمت را با نواي 'صلوات بر محمد(ص)' جشن گرفتند.

به گزارش ايرنا، مردم مومن اين استان امروز /شنبه/ و در سالروز نزول نخستين آيات قرآن بر پيامبر بزرگوار اسلام (ص) در غار حرا، آئين هاي مديحه سرايي و جشن و سرور را در جاي جاي اين سرزمين برپا كردند و عشق و ارادت خود به پيامبر رحمت و مهرباني را با پخش شيريني و نقل و شربت به نمايش گذاشتند.
اين آئين ها با حضور پرشور مردم و عاشقان حضرت محمد مصطفي (ص) همراه بود و مردم تبريك گويان در اين مراسم نوراني شركت كردند.
اهل تسنن در شهرهاي جنوب آذربايجان غربي نيز با برگزاري آئين هاي ويژه و نواختن نواهاي شاد و دلنشين، اشعار شاعران در مدح پيامبر بزرگوار اسلام (ص) را با حضور پرشور مردم طنين انداز كردند.
مردم اروميه و ديگر شهرهاي آذربايجان غربي ديشب و در شب مبعث حضرت محمد (ص) نيز با حضور در آئين هاي جشن و سرور، اين شب سراسر نور را در شادي سپري كردند.
در اين آئين ها مردم خداجو و شيفته نبوت در آذربايجان غربي شاهد شعرخواني و مديحه سرايي در خصوص شخصيت والاي پيامر عظيم الشان اسلام (ص) و سخنراني شخصيت هاي مذهبي در فلسفه روز بعثت و نزول نخستين آيات قرآن به قلب مبارك پيامبر (ص) بودند.
در جاي جاي آذربايجان غربي نيز بسياري از نوعروسان و تازه دامادها، شب و روز مبعث رسول گرامي اسلام را به عنوان روز جشن عروسي خود انتخاب كرده و مجالس جشن برپا كردند.
مردم اين استان در اين روز شريف و پربركت پرداخت صدقه و انجام كارهاي خير را نيز مستحب مي دانند و كمك به ديگران را به عنوان يكي از بارزترين خصوصيت هاي پيامبر اكرم(ص) در اين روز در پيش مي گيرند.
به گزارش ايرنا حضرت محمد مصطفي (ص) در روز بيست و هفتم ماه رجب 13 سال قبل از هجرت در 40 سالگي، در حالي كه در غار حرا مشغول عبادت خداوند بودند، از سوي خداوند متعال به پيامبري برگزيده شدند و آيات نخست سوره علق به قلب مبارك ايشان نازل شد.
8137/3072