۴ فروردین ۱۳۹۷، ۱۲:۲۶
کد خبر: 82870151
T T
۰ نفر
يك مسئول در آموزش و پرورش: 17500 خانوار در مدارس قم اسكان يافتند

قم- ايرنا- رئيس اداره تعاون و رفاه آمورش و پرورش قم گفت: از 28 اسفندماه پارسال تا روز سوم فروردين ماه امسال، 94 هزار تن در قالب 17 هزار و 500 خانوار در مدارس اين استان اسكان داده شده اند.

حسن عبدالهي مهر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، افزود: امسال 30 درصد پذيرش به صورت اينترنتي و 70 درصد نيز حضوري بوده است.
وي اضافه كرد: ميانگين ضريب ماندگاري خانواده ها يك شب است و اميدواريم با ارتقاء كيفيت زيرساخت هاي گردشگري و اسكان در استان قم، ماندگاري مسافران افزايش يابد.
وي با اشاره به اين كه امسال 300 باب مدرسه با 2 هزار و 866 كلاس در اين استان براي اسكان زائران در نوروز اختصاص يافته است، گفت: اين مدارس در سه گروه ويژه، الف و ب تقسيم بندي شده كه 72 كلاس در گروه ويژه، 919 كلاس در گروه الف و يك هزار و 875 كلاس نيز در گروه ب قرار دارد.
عبدالهي مهر با بيان اين كه اين مدارس ظرفيت پذيرش 15 هزار تن در شبانه روز را دارد، اضافه كرد: گروه ويژه شامل مدارسي است كه اتاق هاي آن مجهز به تخت، فرش، يخچال، تلويزيون، وسايل گرمايشي، سرمايشي و پتو است و حمام و آشپزخانه نيز مشترك است.
وي بيان كرد: در راستاي تكريم شايسته تر از زائران، امسال تعداد كلاس هاي نوع الف نسبت به سال گذشته حدود 300 كلاس افزايش يافته است و همه كلاس هاي اين گروه مجهز به فرش، پتو، وسايل خنك كننده و گرمازا ، يخچال و تلويزيون بوده و حمام و آشپزخانه آن مشترك است.
وي ادامه داد: گروه نوع ب نيز مدارسي است كه اتاق هاي آن مجهز به فرش، پتو، وسايل گرم كننده و خنك كننده و همچنين يخچال، تلويزيون، حمام و آشپزخانه مشترك است.
عبدالهي مهر با اشاره به فعاليت هفت پايگاه در نواحي چهار گانه آموزش و پرورش قم براي ثبت نام حضوري اسكان فرهنگيان در تعطيلات نوروز، خاطرنشان كرد: امسال اسكان مدارس از 26 اسفندماه 96 آغاز شده و تا پايان 13 فروردين ماه ادامه دارد.
وي گفت: در ايام نوروز حدود 500 تن از عوامل اجرايي و خدماتي به زائران و فرهنگيان اسكان يافته در مدارس خدمات ارائه مي دهند كه تعدادي از آن ها آموزش هاي لازم را در حوزه هاي ايمني، بهداشت و سلامت دريافت كرده و تعدادي نيز در 2 هفته منتهي به آغاز سال نو آموزش هاي لازم را فرا گرفته اند.
وي بيان كرد: اين اداره كل با تشكيل هشت كميته تخصصي از جمله كميته هاي حفاظت و تامين امنيت، روابط عمومي و اطلاع رساني، ارزيابي و نظارت، بهداشت و سلامت و امور فرهنگي و تبليغات نهايت تلاش خود را در راستاي ارائه بهينه خدمات اقامتي و رفاهي به زائران و ميهمانان انجام مي دهد.
سال گذشته مدارس استان قم ميزبان 44 هزار و 788 خانوار شامل 241 هزار و 834 نفر روز مسافر بود؛ از مجموع پذيرفته شدگان 10 هزار و 722 خانوار شامل 57 هزار و 902 نفر روز مسافر غيرفرهنگي بودند.
پارسال بيشترين مسافر از استان هاي آذربايجان شرقي، خراسان رضوي، آذربايجان غربي، مازندران واردبيل در مدارس قم پذيرش شده بودند.
/2085/ 1175