۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۰۶
کد خبر: 85507155
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پیش‌بینی رگبار و رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید در قم

قم- ایرنا- مدیرکل هواشناسی قم با اشاره به صدور هشدار زرد، گفت: برای اواخر وقت امروز تا روز جمعه، وزش باد نسبتا شدید، رگبار و رعد و برق در این استان پیش‌بینی می‌شود.

مهران حیدری عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابـی هواشناسـی، امروز وضعیت جوی استان قم در برخی ساعات وزش باد، افزایش ابر و برخی مناطق همراه با بارش پراکنده‌است.

وی اضافه کرد: جهت ‌باد شرقی و سرعت آن نیز ۲۵ تا ۴۵ کیلومتر بر ساعت می‌باشد.

وی ادامه داد: برای روز پنجشنبه آسمان صاف تا قسمتی ابری در برخی ساعات افزایش ابر، وزش باد شدید و گردوخاک، برخی مناطق رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

حیدری خاطرنشان کرد: برای روز جمعه آسمانی صاف تا قسمتی ابری در برخی ساعات افزایش ابر، وزش باد شدید و گردوخاک و در برخی مناطق رگبار و رعدوبرق انتظار داریم.

به گفته وی، برای روزهای پنجشنبه و جمعه سمت ‌باد شمال غربی و سرعت نیز ۵۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

وی گفت: کمینه و بیشینه دمای استان قم در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب دستجرد با ۱۸.۲ و کوه سفید با ۳۹.۶ درجه سانتیگراد بالای صفر بود.

در استان قم ۱۰۹ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۲ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha