۱۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۰۸
کد خبر: 82718941
T T
۰ نفر
سردار یدالله جوانی: شعار مرگ بر آمریكا مبنای دینی و عقلی دارد

ارومیه- ایرنا- مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینكه عده ای می خواهند در شعار مرگ بر آمریكا و راهپیمایی دانش آموزان در 13 آبان تردید ایجاد كنند، گفت: سردادن این شعار مبنای دینی و عقلی دارد.

به گزارش ایرنا، سردار یدالله جوانی روز شنبه در سخنرانی پایانی راهپیمایی 13 آبان در ارومیه افزود: این شعار تا ابد از سوی ملت ایران علیه ظالمان و ستمكاران سر داده می شود و یادآور ایستادگی در برابر طاغوت است.
وی ادامه داد: بر اساس آموزه های ادیان توحیدی از جمله اسلام، ایستادن در برابر طاغوت و ظالم یك تكلیف دینی و شرعی است.
وی با تاكید بر لزوم ایستادگی عقلای جامعه در مقابل قلدران ظالم اضافه كرد: مبارزه با استكبار جهانی نیاز اساسی دنیای امروز است و وجود روزی با این مضمون در تقویم، می تواند ضرورت این كار را به صورت مداوم یادآوری كند.
وی اظهار كرد: آمریكایی‌ها در طول تاریخ پربركت انقلاب اسلامی، لحظه ای از توطئه علیه ملت ایران عقب نشینی نكرده اند و ترامپ با تروریست خواندن ملت ایران، در یك كلام عمق كینه آمریكایی ها را نشان داد.
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: این سخنان ترامپ نشان داد مبارزه با تروریست، حقوق بشر و مباحث هسته ای بهانه ای برای آمریكایی هاست و آنها با ملت ایران مشكل اساسی دارند.
سردار جوانی افزود: آنان می خواهند ملت ایران را تحریم و تضعیف كنند اما با حمایت‌های راهبردی رهبر انقلاب و حضور هوشیارانه ملت ایران، سدی مستحكم در مقابل توطئه های آنان وجود دارد كه امكان نفوذ از آن نیست.
وی ادامه داد: آنان ملت ایران را نشناخته اند و باید بدانند كه امروز جمهوری اسلامی در ردیف چهار كشور برتر در زمینه موشكی است و هر اقدام جزئی آنان با پاسخ كوبنده ملت ایران مواجه می شود.
وی افزود: به اعتراف ترامپ، آمریكا برای سلطه بر غرب آسیا میلیاردها دلار هزینه كرده تا بر منطقه مسلط شود اما امروز همگان اعتراف می كنند كه این كشور استكباری در این منطقه با شكست های سنگین و راهبردی مواجه شده است.
وی تصریح كرد: دولتمردان آمریكایی امروز اعتراف می كنند كه این جمهوری اسلامی ایران است كه در منطقه نفوذ قدرتمندی دارد.
وی با تاكید بر اینكه آمریكا با اعمال تحریم به دنبال پایان دادن به نفوذ منطقه ای ایران است، افزود: امروز سپاه و نیروی قدس در كنار ملت های منطقه قرار دارد و با ظلم مقابله می كند.
به گفته وی سپاه پاسداران با پشتیبانی مردم ایران به كمك ملت مظلوم سوریه، لبنان، عراق و فلسطین شتافته و در كنار ملت مظلوم یمن نیز قرار گرفته است.
وی افزود: آنان تصور می كند كه با تحریم سپاه می توانند این نیروی مردمی را تضعیف كنند ولی سپاه در قلب ملت جای دارد و روز به روز قوی تر می شود.
وی با اشاره به اینكه یوم الله 13 آبان نماد استكبار ستیزی و ظلم ستیزی ملت ایران است، گفت: مرگ بر آمریكا در حقیقت مرگ بر نظام مستكبری است كه برای سلطه بر ملت ها و چپاول آنان هر جنایتی را مرتكب می شود.
به گزارش ایرنا، امروز 13 آبان روز ملی مبارزه با استكبار جهانی بود.
روز 13 آبان، یادآور حوادث مهمی است كه در شكل گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استكبار یعنی آمریكا از ایران نقش اساسی داشتند.
در روز 13 آبان 1343، مأموران رژیم شاه، حضرت امام خمینی(ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریكا، به تركیه تبعید كردند.
در روز 13 آبان 1357، دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت های آمریكا در ایران، راهپیمایی كردند، ولی دژخیمان رژیم شاه، به آنها حمله و به خاك و خون كشید.
در روز 13 آبان 1358 نیز دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه ی جاسوسی آمریكا را در تهران تسخیر كرده و جاسوسان آمریكایی را به گروگان گرفتند.
به این ترتیب، مبارزه ضد آمریكایی مردم ایران، ابعاد جدیدتری پیدا كرد ونمایندگان مجلس شورای اسلامی، این روز را به روز ' ملی مبارزه با استكبار' نام گذاری كرد.
مراسم بزرگداشت 13 آبان، روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استكبار جهانی همزمان با سایر شهرهای كشور در خیابان امام خمینی (ره) ارومیه و با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان برگزار شد.
8135/3072 ** خبر: شهین بیدادرس ** انتشار: علیرضا فولادی