۹ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۰۴
کد خبر: 82714446
T T
۰ نفر

رفع معضل بیكاری در كوهبنان تا 2 سال آینده

۹ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۰۴
کد خبر: 82714446
رفع معضل بیكاری در كوهبنان تا 2 سال آینده

كرمان - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان كرمان تعداد شاغلین كوهبنان را پنج هزار و 120 نفر اعلام كرد و گفت: با اجرای پروژه های پیش بینی شده در این شهرستان، طی 2 سال آینده، كل اشتغال مورد نیاز كوهبنان تامین می شود.

به گزارش ایرنا، جعفر رودری در نود و دومین نشست اقتصاد مقاومتی منطقه پنج (شهرستان كوهبنان) با حضور استاندار كرمان افزود: بر اساس سرشماری سال گذشته 924 نفر در كوهبنان بیكار هستند و نرخ بیكاری این شهرستان 15.22 درصد است.
وی با اشاره امضای تفاهمنامه همكاری و برنامه مشاركتی در شهرستان كوهبنان تصریح كرد: در این تفاهمنامه، پروژه توانمندسازی جوامع محلی با اشتغال 362 نفر در قالب هفت طرح، پروژه های سرمایه گذاری شناسایی شده با 62 پروژه توسط بخش خصوصی و اشتغال هزار نفر و پروژه های زیرساختی با تعهد دولت دیده شده است كه در یك زمانبندی 2 ساله اجرایی خواهد شد كه می تواند كل اشتغال مورد نیاز این شهرستان را تامین كند.
وی ادامه داد: در یك اقدام ابداعی از سوی استاندار كرمان الگوی مشاركتی مبتنی بر جلب مشاركت بخش غیردولتی و مردمی سازی در استان كرمان اجرایی شده و تقسیم استان به مناطق هشتگانه اقتصادی و واگذاری هر منطقه به یك معین اقتصادی تاكنون در 2 گام در حال اجرا است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان كرمان با اشاره به وجود 23 معین اقتصادی در این استان عنوان كرد: طبق دستور رئیس جمهوری الگوی اقتصاد مقاومتی اجرا شده در استان كرمان به كل كشور تعمیم داده شد و هم اكنون مدیران سایر استان های كشور از استان كرمان برای استفاده از این تجارب كمك می خواهند.
رودری با بیان اینكه به دنبال تدوین برنامه عملیاتی برای معین های اقتصادی هستیم گفت: برنامه عملیاتی 2 سالانه ای برای معین های اقتصادی استان تدوین خواهد شد تا این معین ها بتوانند به صورت مشترك به یك برنامه تعاملی و اجرایی رسیده و شاهد هم افزایی بین اركان مهم در مثلث توسعه اقتصادی باشیم.
فرماندار كوهبنان نیز از بازنشسته شدن یك هزار نفر از كاركنان معادن ذغال سنگ طی سال گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: معدن سرب و روی در این شهرستان راه اندازی شده و حدود 16 نفر در آن مشغول به كار هستند و اگر یك كارخانه روی در كوهبنان احداث شود، می تواند اشتغال زیادی ایجاد كند.
محمدرضا مهدلو با بیان اینكه چهار نیروگاه خورشیدی با ظرفیت هر نیروگاه 10 مگاوات در شهرستان كوهبنان در حال احداث است گفت: در 2 هزار و 400 مترمربع زمین به ذخیره های ذغال سنگ جدید می رسیم كه شاید ذخیره برای 30 سال پیدا كنیم.
استاندار كرمان صبح امروز ضمن بازدید از روند برداشت محصول زعفران از مزارع دهستان دشتخاك زرند، معدن سرب و روی جور، نیروگاه هشت مگاواتی كوهبنان و نیروگاه خورشیدی پنج مگاواتی كوهبنان را افتتاح كرد.
استاندار كرمان سفرهای استانی را به منظور بررسی روند اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در استان كرمان در برنامه دارد.
استاندار كرمان امروز سه شنبه با حضور در كوهبنان 17 نیروگاه خورشیدی خانگی را در این شهرستان به نمایندگی از 71 نیروگاه خورشیدی پنج كیلوواتی در سراسر استان كرمان افتتاح كرد.
استاندار كرمان همچنین امروز ضمن حضور در گلزار شهدای كوهبنان با اهدای گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای این شهر ادای احترام كرد.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7420/3029