۲۶ تیر ۱۳۹۶، ۱۴:۴۲
کد خبر: 82601310
T T
۰ نفر
طرود، يكي از سه روستاي داراي تصفيه خانه فاضلاب در كشور مي شود

شاهرود- ايرنا- مديركل شركت آب و فاضلاب روستايي استان سمنان گفت: روستاي طرود در شهرستان شاهرود به همراه 2 روستاي ديگر در كشور داراي تصفيه خانه فاضلاب مي شوند تا از آب هاي تصفيه شده ، براي مصرف هاي ديگري چون كشاورزي استفاده كنند.

به گزارش ايرنا، منصور كشاورزيان روز دوشنبه در نشست كميته بحران آب در فرمانداري ويژه شهرستان شاهرود، به اجراي طرح ديگري با همكاري جهاد سازندگي در دهستان طرود اشاره كرد و افزود: بر اساس توافق نامه شركت آب و فاضلاب روستايي استان با جهاد سازندگي، خدمات زيربنايي آب رساني به دهستان هاي طرود و خارتوران در شاهرود و فريومد در ميامي به صورت مشاركتي انجام مي شود.
وي با بيان اينكه 50 درصد هزينه ها را آب و فاضلاب روستايي و نيمي ديگر را جهاد سازندگي تامين مي كند، اضافه كرد: بر اين اساس كار در دهستان طرود آغاز شده و هريك از اين نهاد ها 60 ميليارد ريال براي آب رساني به اين منطقه هزينه خواهند كرد.
كشاورزيان درباره مرمت مجتمع آب رساني صالح آباد در بخش بيارجمند هم گفت: عمليات حفر چاه جديد اين مجتمع نيز با كمك بسيج سازندگي انجام شد و با بهره برداري از آن، مشكل آب رساني به 9 روستاي منطقه برطرف شد.
وي تاكيد كرد: اين طرح پيش از شروع سال جاري، به سرعت و ظرف مدت 2 ماه اجرايي شده است.
در اين نشست بخشداران و تعدادي از دهياران روستاهاي شهرستان شاهرود هم حضور داشته و مشكلات خود را با مسوولان در ميان گذاشتند. رسيدگي به وضعيت بحران آب در روستاهاي ميغان، ابر و ابرسيج در بخش بسطام، اصلاح شبكه آب رساني در روستاهاي بخش بيارجمند و كاهش فشار آب در برخي از روستاهاي بخش مركزي كه در روزهاي تعطيل پذيراي مسافراني از شهرهاي ديگر هستند، از مهم ترين نكات مطرح شده در اين نشست بود.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانيان ** انتشار دهنده : محسن شاكري

سرخط اخبار استان‌ها