۲۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۹:۲۴
کد خبر: 82600519
T T
۰ نفر
مكرون: فرانسه نگرانی اسرائیل را از فعالیت های حزب الله در جنوب لبنان درك می كند

تهران-ایرنا- رئیس جمهوری فرانسه روز یكشنبه در دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن آنكه خواستار از سرگیری مذاكرات سازش میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان شد، گفت: فرانسه نگرانی اسرائیل را از فعالیت های حزب الله در جنوب لبنان درك می كند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، امانوئل مكرون رئیس جمهوری فرانسه در كنفرانس مشترك با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی كه به پاریس سفر كرده است، خواستار از سرگیری مذاكرات سازش میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان به منظور دستیابی به راه حل تشكیل دو كشور شد.
وی با اعلام اینكه فرانسه آماده است از همه تلاش های سیاسی در این راستا حمایت می كند، بر ضرورت همزیستی صهیونیست ها و فلسطینیان در كنار هم تاكید كرد.
او گفت : ما خواهان بازگشت طرفین به مرزهای 1967 هستیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما نگرانی اسرائیل را از فعالیت های حزب الله در جنوب لبنان درك می كنیم.
مكرون نسبت به آنچه كه وی آن را ' تهدید حزب الله ' خواند، خطاب به نتانیاهو افزود: پاریس در برابر كاهش این تهدید تلاش می كند.
نخست وزیر فرانسه درباره تحولات سوریه نیز گفت: فرانسه تلاش خود را برای دستیابی به راه حل فراگیر برای بحران سوریه به نحوی كه زمینه را برای بازگشت پناهندگان سوری فراهم كند، به كار می گیرد.
وی با بیان اینكه كشورش موضع روشنی در قبال فعالیت های شهرك سازی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی دارد، بر ضرورت احترام همگان به قوانین بین المللی تاكید كرد.
رئیس جمهوری فرانسه در بخش دیگری از سخنانش درباره ایران نیز گفت: فرانسه درباره توافق هسته ای غرب با ایران هوشیار است .
مكرون در جمع خبرنگاران گفت: نتانیاهو در این دیدار نگرانی خود را درباره نظام ایران با من مطرح كرد. من نیز به وی اطمینان دادم كه ما به ویژه درباره اجرای دقیق همه بندهای توافق هسته ای كه در سال 2015 به امضا رسید، هوشیار هستیم.
خاورم**9329**1144مترجم: ندا بهبودی** انتشار دهنده: علیرضا جباری
۰ نفر