سهم استان كرمان از بودجه سال 96 بيش از هزار و 124 ميليارد تومان است

كرمان - ايرنا - رئيس سازمان برنامه و بودجه استان كرمان با بيان اينكه بودجه اين استان در سال جاري حدود 900 ميليارد تومان بود گفت: از 20.4 هزار ميليارد تومان بودجه استان ها، سهم استان كرمان بيش از هزار و 124 ميليارد تومان است كه رشد بيشتري نسبت به متوسط كشور دارد.

به گزارش ايرنا جعفر رودري روز پنجشنبه در نشست شوراي توسعه و برنامه ريزي استان كرمان افزود: متوسط رشد بودجه كشور 9.4 درصد و متوسط رشد بودجه استان كرمان 13.4 درصد است و سهم اين استان از كل بودجه آشكار از 5.3 درصد در سال جاري به 5.5 درصد در بودجه سال 96 افزايش پيدا كرده است.
وي تصريح كرد: اعتبارات هزينه اي استان كرمان در سال جاري 324 و نيم ميليارد تومان بود و در لايحه بودجه 395.9 ديده شده كه 22.4 درصد رشد دارد و رشد اين اعتبارات در استان هاي كشور 17.5 درصد است.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان كرمان با بيان اينكه در حمل و نقل و بويژه محورهاي مواصلاتي اين استان، بودجه خوبي مشخص شده است گفت: براي اتصال راه آهن بم به جيرفت 50 ميليارد تومان تصويب شده و به دستور و پيگيري استاندار كرمان 100 ميليارد تومان به صورت جداگانه در رديفي براي جنوب كرمان در نظر گرفته شده است.
وي با بيان اينكه در بودجه آموزش عالي استان كرمان رشد بيش از 80 درصدي وجود دارد افزود: بخش عمده بودجه دولت را بودجه هزينه اي در برمي گيرد كه يكي از موانع ساختاري در بودجه است.
وي بيان كرد: از 236 هزار ميليارد تومان بودجه كه به شكل هزينه اي توزيع مي شود 8.8 هزار ميليارد تومان و معادل كمتر از چهار درصد به استان ها تعلق مي گيرد.
رودري بيان كرد: 62 هزار ميليارد تومان بودجه سرمايه اي و بيش از 51 هزار ميليارد تومان بودجه ملي و متمركز است و 11 و نيم هزار ميليارد تومان بودجه تملك دارايي به شكل استاني توزيع مي شود كه 18.4 درصد است.
وي ادامه داد: سهم پروژه هاي مهم و متمركز استان كرمان در بودجه سال آينده 24 هزار ميليارد تومان است.
وي گفت: بيش از 27 هزار ميليارد تومان از كل 62.7 هزار ميليارد تومان بودجه تملك كه توزيع مي شود ملي، هشت هزار ميليارد تومان استاني، سه و نيم هزار ميليارد تومان رديف هاي ملي و استاني، و حدود 24 هزار ميليارد تومان رديف هاي متفرقه است.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان كرمان اضافه كرد: رقمي كه براي بودجه كل كشور در لايحه بودجه سال 96 در نظر گرفته شده هزار و 85 هزار ميليارد ريال است كه سهم بودجه عمومي 371.1 هزار ميليارد تومان است و از اين ميزان 51.1 هزار ميليارد تومان مربوط به درآمدهاي اختصاصي است.
وي با بيان اينكه 320 هزار ميليارد تومان به صورت عمومي هزينه مي شود و سهم بودجه تملك استان كرمان حدود 20 درصد اين مقدار است گفت: درآمدهاي دولت در بودجه سال آينده 159 و نيم هزار ميليارد تومان و عمده ترين بخش آن مربوط به ماليات ها و 112.7 هزار ميليارد تومان است.
رودري افزود: عدد فروش دارايي ها و واگذاري دارايي هاي سرمايه اي 116 هزار ميليارد تومان در بودجه سال آينده ديده و 111 هزار ميليارد تومان از محل فروش نفت پيش بيني شده است.
وي اظهار كرد: فروش دارايي هاي مالي اعم از اوراق خزانه و مشاركت در مجموع بيش از 44.27 هزار ميليارد تومان است.
اين نشست با حضور استاندار كرمان، معاونان و مديران دستگاه هاي اجرايي، دولتي و غيردولتي در سالن پيامبر اعظم استانداري كرمان برگزار شد و مديران پيرو توسعه و بودجه استان كرمان به بحث و تبادل نظر پرداختند.
خبرنگار: حامد سالاري ** انتشار دهنده: نجمه حسني
7420/3029

سرخط اخبار استان‌ها