۲۰ مهر ۱۳۹۵، ۹:۰۱
کد خبر: 82264131
T T
۰ نفر
نمايندگان شيعه پارلمان كويت خواستار تعطيلي رسمي روز عاشورا شدند

تهران - ايرنا - گروهي از نمايندگان شيعه پارلمان كويت با ارائه درخواستي رسمي خواستار اعلام تعطيلي روز عاشورا از سوي دولت اين كشور شدند.

به گزارش ايرنا، اين درخواست هر سال به طور معمول از سوي جمعي از شيعيان كويت مطرح مي شود اما دولت تا به امروز با اين درخواست موافقت نكرده است.
«عبدالله التميمي» و «صالح عاشور» از نمايندگان شيعه سرشناس مجلس كويت با اشاره به اينكه اقشار مختلف شيعيان در اين كشور فعال در نهادهاي دولتي در حسينيه ها و تكايا حضور مي يابند، همكاري نهادهاي ذيربط براي تعطيلي عاشورا را خواستار شدند.
اعلام تعطيلي روز عاشورا و ثبت آن در تقويم رسمي كويت نياز به تصويب هيأت دولت دارد؛ از جمعيت يك ميليون و 200 هزار نفري شهروندان كويتي، بيش از يك سوم آنها شيعه هستند و با مساعدت هاي دولتي همه ساله برنامه هاي گسترد ه اي در حسينيه هاي اين كشور برگزار مي شود.
وزارت كشور كويت همچنين به منظور صدور رواديد براي روحانيون عراقي، لبناني و ايراني كه همه ساله در ماه هاي محرم و صفر به منظور ايراد سخنراني به كويت سفر مي كنند، تسهيلاتي ارائه مي كند؛ بر اساس آمار ارائه شده در كويت بيش از 500 حسينيه و مسجد وجود دارد كه شيعيان برنامه هاي مفصل خود را در ايام مختلف سال در اين اماكن برگزار مي كنند.
حسينيه هاي مهم و بزرگ كويت بر اساس سنتي كه از قديم رايج بوده است، در طول ماه محرم و صفر به برنامه هاي سوگواري خود تا بعد از اربعين حسيني ادامه مي دهند؛ بسياري از خيرين اهل سنت نيز در اين ماه ها به ارائه كمك هاي خداپسندانه مي پردازند كه بر صميميت و جو وحدت ملي مي افزايد.
در روز عاشورا معمولا كارمندان، دانشجويان و دانش آموزان شيعه از حضور در محل كار و درس خودداري مي كنند كه دولت نيز تسهيلات لازم را در اين زمينه ارائه مي كند و معمولا امتحانات مدارس در روز عاشورا برگزار نمي شود.
خاورم*320*1021**انتشار دهنده: حسين نوروزيان
۰ نفر