۱۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۰۸
کد خبرنگار: 2122
کد خبر: 83463201
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روحانی کویتی خطبه حضرت زینب را عامل زنده نگهداشتن عاشورا دانست

تهران - ایرنا - "محمد جمعه" روحانی شیعه کویتی در مراسم شب سوم محرم که در پایتخت این کشور (کویت) برگزار شد، تاکید کرد: خطبه "حضرت زینب" (س) در برابر یزید با تبیین مفهوم عاشورا، انقلاب حسینی را برای ما زنده نگه داشته است.

نشریه کویتی "الرای" با پوشش سخنان روحانی شیعه کویتی نوشت: جمعه سخنران مراسم شب سوم حسینیه "کربلاییه" در پایتخت کویت بر اهمیت مستند کردن واقعه "الطف" و اهمیت ذکر جزییات این واقعه غم بار و آنچه بر سر امام حسین (ع) و اهل بیت و یارانش در کربلا آمد، تاکید کرد.
وی افزود:  انقلابی که امام حسین (ع) آن را رهبری کرد، یک انقلاب الهی بود و مفاهیم آن کاملا بر همگان واضح بوده و کسی نمی تواند آن را پنهان کند.
وی در ادامه گفت: با وجود آنکه در آن زمان رسانه ای نبود تا این واقعه را مستند و ثبت کند، اما این انقلاب الهی تا به امروز  زنده مانده است.
سخنران حسینیه کربلاییه در کویت با اشاره به خطبه بی نظیر حضرت زینب (س) پس از واقعه عاشورا که در برابر یزید ایراد فرمودند، اضافه کرد: خطبه آن حضرت از بهترین اسنادی است که مفهوم عاشورا را برای ما زنده نگه می دارد، زیرا هنوز هم هستند کسانی که سعی دارند مفهوم عاشورا را طور دیگری جلوه دهند، اما به فضل وجود این خطبه نمی توانند.
شیعیان کویت هم اکنون در سراسر این کشور مشغول عزاداری در ایام عزای حسینی هستند، طبق اعلام این نشریه، وزارت کشور کویت به همراه شهرداری این شهر، ترتیبات لازم را برای عزادارن اتخاذ کرده اند تا مشکلی در حین برگزاری مراسم در طول ایام محرم برای آنان پیش نیاید. 

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha