۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۳۳
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85481176
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستگیری هشت نفر در جریان تجمع فعالان محیط زیست در فرودگاه مونیخ آلمان

تهران-ایرنا- پلیس آلمان اعلام کرد که در جریان تجمع فعالان محیط زیست در فرودگاه مونیخ، هشت نفر را دستگیر کرده است و چند تن از وزرای دولت این کشور در پیام‌های جداگانه خواستار برخورد جدی‌تر با فعالان محیط زیست شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، پلیس آلمان روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: افراد بازداشت شده با اتهام حمله به محوطه فرودگاه مونیخ که منجر به تعطیلی موقت پروازها شده است، روبرو هستند. گفته می‌شود امروز حدود ۶۰ پرواز فرودگاه مونیخ به خاطر حضور فعالان محیط زیست لغو شد.

سخنگوی پلیس گفت که ۶ تن از فعالان خود را به باند فرودگاه رساندند که از سوی نیروهای پلیس بازداشت شدند. در حال حاضر باندهای فرودگاه مونیخ فعالیت خود را از سر گرفته‌اند.

گروه محیط زیستی موسوم به آخرین نسل در ماه‌های گذشته نسبت به اقدام های دولت آلمان تظاهراتی برگزار کرده بودند. آنها در پلاکارهای اعتراضی خود نوشته بودند که «مشکل دولت است نه تعطیلی ما».

نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس گفت که تدابیر امنیتی در فرودگاه بررسی خواهد شد و معترضان به شدت تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

وزیر حمل و نقل آلمان نیز گفت که قوانین جدیدی برای مجازات چنین اقداماتی تصویب خواهد شد که می‌تواند احکام زندان به دنبال داشته باشد.

فولکر ویسینگ، تاکید کرد که قوانین فعلی آلمان چنین اقداماتی را به عنوان جرایم جزئی طبقه‌بندی می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha