۶ مهر ۱۳۹۵، ۱:۳۹
کد خبر: 82245087
T T
۰ نفر
كويت تدابير ويژه اي براي امنيت حسينيه ها در ماه محرم دارد

تهران - ايرنا - وزارت كشور كويت با نزديك شدن به ايام محرم، تاسوعا و عاشوراي حسيني تدابيري ويژه براي حفظ امنيت حسينيه ها و مساجد اين كشور دارد.

به گزارش ايرنا، سرلشكر «ابراهيم الطراح» معاون وزير كشور كويت تاكيد كرد: وزارت كشور كويت اهتمام فراواني براي حفظ امنيت شهروندان در ماه محرم قائل است و ضمن همكاري نزديك با صاحبان حسينيه ها بيش از 200 نيروي داوطلب براي كمك به حفظ امنيت حسينيه ها آموزش ديده اند.
وي در گفت وگو با نشريه «الانبا» با اشاره به اينكه نيروهاي امنيتي اجازه تردد عناصر مشكوك و يا هر فرد مظنوني را به محل تجمع عزاداران نخواهند داد، گفت: وزارت كشور كويت براي تامين امنيت عزاداران از تجربه هاي امنيتي جهاني براي جلوگيري از وقوع هرگونه حادثه تروريستي در ماه محرم استفاده مي كند.
كويت پس از حادثه انفجار مسجد امام صادف عليه السلام كه در سال گذشته رخ داد مبارزه گسترده اي را با تندروي در كويت آغاز كرده و براي حفظ امنيت كشور تلاش مي كند.
همچنين ژنرال سليمان الفهد قائم مقام وزارت كشور كويت در سخناني با اشاره به اينكه در ماه محرم به هيچ كس چه خطيب، واعظ و سخنران و هر فرد ديگري اجازه نخواهد داد كه از قوانين وحدت ملي تخطي كند، از صاحبان حسينيه ها خواست تا با مسئولان و نيروهاي امنيتي همكاري كنند.
وي همچنين گفت كه براساس تصميمات اتخاذ شده، هرگونه تجمع و تظاهرات و توزيع غذا و تنقلات در خيابان ها در ماه محرم و ايام عاشورا ممنوع است.
بر اساس آمار ارائه شده در كويت بيش از 500 مسجد و حسينيه متعلق به شيعيان فعال هستند و از آزادي بالايي در برگزاري مراسم هاي خود برخورداند.
پيشتر دستگيري اعضاي يك گروه تروريستي در كويت كه قصد منفجر كردن يكي از مساجد معروف شيعيان را داشتند نيز موجب تشديد تدابير امنيتي شده بود.
خاورم * 320 *شبس*1488 *1613**انتشاردهنده: بهمن بامداد
۰ نفر

سرخط اخبار جهان